شهرکرد؛

کاهش 10 درصدی محصولات باغی سامان

سرمازدگی بهاره امسال، کاهش 10 درصدی و خسارت 715 میلیارد ریالی برای باغداران شهرستان سامان به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ فرماندار شهرستان سامان با اعلام این خبر گفت: سرمازدگی بهاره امسال به شش هزار و 300 هکتار از باغات بادام و هلوی این شهرستان بر حسب نوع محصول بین 20 تا 90 درصد خسارت وارد کرد.

سعید صالحی افزود: این خسارت کاهش پنج هزار و 300 تنی محصولات به ارزش 715 میلیارد ریال را در پی داشت.

وی با اشاره به برداشت 60 هزار تن محصول از باغات شهرستان سامان گفت: به دلیل سرمازدگی، محصول امسال باغات شهرستان 10 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

فرماندار شهرستان سامان همچنین در خصوص میزان خسارت اراضی زراعی این شهرستان هم گفت: این خسارت بر حسب نوع محصول بین 20 تا 50 درصد و به ارزش 500 میلیون ریال برآورد شده است.

صالحی با بیان اینکه 35 درصد باغات استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان سامان و حاشیه رودخانه زاینده رود قرار دارد افزود: 14 درصد بادام کشور در این شهرستان تولید می شود.

شهرستان سامان، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری، با بیش از ۳۴۴۸۶ نفر جمعیت می باشد که مرکز آن (شهر سامان) در فاصله 22 کیلومتری شهرکرد (مرکز این استان) قرار دارد.

این شهرستان، به دلیل قرار گرفتن در حاشیهٔ رودخانه زاینده رود، از موقعیت های مناسب کشاورزی، باغداری و گردشگری برخوردار است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


برچسب ها: باغ ، سامان ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.