مخالفت مسکو وقاهره با کمک آمریکا به کشف علت سقوط هواپیمای روسیه

سخنگوی اف بی آی اعلام کرد روسیه و مصر پیشنهاد این سازمان را درباره تحقیقات در خصوص سقوط هواپیما در صحرای سینا نپذیرفتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره،  "جاشوا کمپبل،" سخنگوی دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) اعلام کرد قاهره و مسکو با پیشنهاد این سازمان برای کمک درزمینه تحقیقات در خصوص سقوط هواپیمای روسیه در شبه جزیره سینا مخالفت کردند.
کمپبل تصریح کرد: این دفتر پیشنهادی درباره کمک در زمینه پزشکی قانونی و مسائل دیگر ارائه داد؛ اما مصر و روسیه هرگونه همکاری را با مقامات آمریکایی رد کردند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه آمریکایی گزارش داد دستگاه های اطلاعاتی این کشور پس از رصد تماسهای مقامات روس اعلام کرده اند روسیه اعتقاد دارد بمب گذاری، علت سقوط هواپیما بوده است.

همچنین سی ان ان گزارش داد روسیه روز دوشنبه از دریافت اطلاعاتی ویژه از سوی انگلیس درباره فاجعه سقوط هواپیما در شبه جزیره سینا خبر داد. "دیمیتری پسکوف،" سخنگوی کاخ کرملین در سخنانی که شبکه راشاتودی آن را پخش کرد گفت: "می توانم تأکید کنم طرف انگلیسی هم اکنون اطلاعاتی ویژه را ارائه کرده است. ما امیدواریم با تمامی کشورهایی که قادر به کمک به ما در زمینه تحقیقات در خصوص این فاجعه هستند، همکاری کنیم." وی ماهیت اطلاعات ارائه شده را مشخص نکرد.

این خبر در حالی منتشر می شود که انگلیس اعلام کرده است اطلاعاتی درباره فاجعه سقوط هواپیمای روسیه در اختیار دارد که نمی تواند آن را فاش کند.


انتهای پیام/



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار