مجموعه عکس تهران در شب رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب و تمبر سازه‌های عمرانی مجموعه عکس تهران در شب با حضور مسئولان امروز در گالری پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم رونمایی از کتاب و تمبر مجموعه عکس تهران در شب با حضور مسئولان امروز در گالری پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

علیرضا جاوید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ابتدای مراسم گفت: شهر تهران و هر کلانشهری نیازمند رشد آبادانی و خلاقیت عمرانی است در یک دهه گذشته بیش از قبل تلاش‌های در آبادانی شهر صورت گرفته که این دهه و زمینه‌ساز بروز و ظهور 45 درصد از زیرساخت‌ها و خدمات عمرانی شهر بوده است.

وی افزود: تونل‌های شهری احداث بوستان‌ها ومجموعه‌های تفریحی و فرهنگی نشان دهنده این است که تحول گسترده‌ای با حضور دکتر قالی‌باف در شهرداری ایجاد شده است اما شهر تهران به مثابح پیشرفته و نزدیک به شاخص‌های جهانی باید  دو نکته را رعایت کند اول اینکه روبناهای شهر که در قالب بزرگراه‌ها،‌بوستان‌ها و مجموعه‌های تفریحی احداث می‌شود در ایجاد زندگی بهتر و فراغت شهروندان بسیار مهم است که در بلند مدت شهری در مقیاس کلان‌شهری شهر مطلوب‌تری است که زیر سطح شهر هم مثل سطح شهر به آن توجه شود البته این توجه مضاعف صورت گرفته است.

وی ادامه داد: احداث مضاعف شبکه پارک مترو که به نسبت گذشته آمار کمی و کیفی‌اش بهبود یافته است از آن جمله است همچنین تکمیل تونل‌های رسالت، امیر کبیر، و تونل پنجم یعنی شهید حکیم نمونه‌هایی از آن است در آینده نیازمندیم یک طبقه دیگر در زیر شهر احداث گردد چون به نظر می‌رسد اگر به طرح جامعه دوم و سوم توجه کنیم بیش از 90 درصد زیرساخت‌ها تأمین شده و می‌بایست نگاه به زیر سطح معطوف شود.

وی خاطرنشان کرد: از منظر دیگر روز و شب تهران باید چنین باشد چرا که بسیاری از فعالیت شهروندان از طلوع تا غروب آفتاب انجام می‌پذیرد و زیباسازی روز تهران اهمیت دارد همچنین سازمان زیباسازی و سایر بخش‌های شهرداری توجه خوبی را در گذشته و به ویژه در یک دهه قبل انجام داده‌اند البته در سال‌های گذشته توجه اجرایی و عملیاتی به شب تهران صورت گرفته که نورپردازی ساز‌ه‌های خاص و پروژه‌های عمرانی و خدماتی به عنوان نماد‌های شاخص از آن جمله‌اند.
نورپردازی شبانه تهران تحولی در سال‌های اخیر به خود دیده که البته با استفاده از تکنولوژی‌های بیشتر جای کار بیشتری است.

جاوید اظهار داشت: این نمایشگاه با خلاقیت و استمرار انجام شده تا جایی که برای بهتر شدن عکس‌ها گاهی عکاس یک یا دو روز کامل را زمان گذاشته است. امیدواریم این برنامه‌ها همچنان تکرار شود.

پس از وی دکتر محمود فلاحی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: خیلی خوشحالم که یکی از معاونت‌های شهرداری تهران موضوعات مهم فنی وعمرانی را که از تکنولوژی بسیار بالایی هم برخوردار است تصمیم گرفته تا کار‌هایش را از منظر یکی از جلوه‌های هنر یعنی عکاسی در معرض دید عموم قرار دهد. در یک دهه گذشته تهران از نگاه کسانی که 20 سال است آن را ندیده‌اند یک نگاه تعجب‌آمیز است که انتظار این همه پیشرفت را نداشته‌اند.

وی افزود: ساختمان و بنا یک وقت‌هایی در تاریخ یا موجب ایجاد یک حوزه تمدنی می‌شود یا به گسترش تمدن و معرفی آن منجر می‌گردد. قضاوت هر کس از هر جا که آن را بازدید کند بر طبق بناهای عمومی و تاریخی است چرا که بازدید کننده نمی‌رود و تاریخ یک کشور را مطالعه نمی‌کند.
وی افزود: در کالبد سخت شهر مثل پل، تونل و جاده باید بدانیم مردمی زندگی می‌کنند که دارای روح هستند و نفس می‌کشند و همواره مورد تأکید بوده که از ابزار هنر برای زندگی مردم در همه جا استفاده کنید. سازمان فرهنگی و هنری نیز همین روند را پی گرفته است و این که یک معاون فنی به هنر توجه کند شروع خوبی است اما من پیشنهاد می‌کنم که چقدر خوب است که یک فیلم یا مستند راجع‌به تهران بسازیم یا امام‌زاده‌ها، پل‌ها و فضاهای سبز تهران را سوژه قرار داده و راجع‌به آن‌ها کار‌های فرهنگی انجام دهیم.

در پایان مراسم از کتاب و تمبر ساز‌ه‌های عمرانی مجموعه عکس تهران در شب با حضور خجسته، محمود صلاحی، استاد رحیمیان، حجت‌الاسلام ناصحی، عبدالحسینی احمدی و صفی‌زاده رونمایی شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار