رئیس سازمان ملی استاندارد

مفهوم کیفیت در کشور گم شده است

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: متاسفانه درکشور ما مفهوم کیفیت گم شده و بسیاری از افراد از بی کیفیتی در همه عرصه ها گله مند هستند.

کامرانی**مفهوم کیفیت در کشور گم شده استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران امروز در مراسم روز ملی کیفیت با اشاره بر اینکه باید نگاه جداگانه ای به کیفیت و استاندار شود گفت: این دو موضوع کاملا جدا از هم هستند.

وی افزود: درچند سال گذشته یکی از دغدغه های ما در کشور این بود که مفهوم کیفیت گم شده و متاسفانه به طور کامل به آن پرداخته نشده است و همواره از بی کفیتی ها درهمه عرصه ها گله بسیار بوده .

پیروز بخت تصریح کرد: ناشناختگی مفهوم کیفیت از دیگر دغدغه های ما بود که منجر به تداخل و موازی کاری سازمان ها شده که تبعات منفی را در پی خواهد داشت.

وی به مدل راهبردی کیفیت که از طرف سازمان ملی استاندارد و انجمن کیفیت ایران ارائه شده گفت: در این مدل به کیفیت محصول درکشور پرداخته میشود و این مدل در عرصه بین المللی معرفی شده است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش کیفیت تنها وظیفه یک سازمان نیست گفت: باید تمامی سازمان ها به نحوی با یکدیگر تعامل داشته باشند که در زنجیره تولید رضایت مندی مشتری را در پی داشته باشد.

پیروز بخت به سند راهبرد ملی کیفیت اشاره کردو گفت: یکی از اهدافی که در این سند دنبال میشود دوری از موازی کاری است. 

وی درادامه صحبت های خود از تعدد قوانین در کشور گله کرد و گفت: بسیاری از قوانین نه تنها تسهیلاتی رابرای کسب وکار ایجاد نمیکنند بلکه مانع نیز بر سر آن هستند.

وی اعطای جایزه ارزیابی کیفیت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ایجاد فضای رقابتی تشویق سازمان ها به ارزیابی خود و ایجاد فضای لازم برای انتقال تجربیات و همچنین افزایش میزان رضایت مندی مردم از ثمرات اعطای جایزه ملی کیفیت است.


انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، محصول ، کیفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار