دانشگاه فرهنگیان شبانه‌روزی شد

دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه فرهنگ ساز است، نقش دانشگاه فرهنگیان بیش از آن که اثربخشی آموزش باشد، اثربخشی فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهر محمدی رییس دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری در دانشگاه فرهنگیان در خصوص آزمون استخدامی پذیرفته‌شدگان گفت: افرادی که از طریق آزمون استخدامی پذیرفته می‌شوند، تا 15 آذر باید مراحل گزینش و مصاحبه تخصصی را طی کنند و از نیمه آذر کلاس‌ها دایر می‌شوند و مقدمات برگزاری کلاس‌ها نیز انجام شده‌ است و در پردیس‌های استانی که امکانات مناسب برای پذیرایی پذیرفته‌شدگان را دارند آمادگی صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: برنامه درسی این افراد که 36 واحد با حدود 900 ساعت است که در گروه تربیت معلم تصویب شده و باید در شورای برنامه‌ریزی وزارت علوم تصویب شود.

وی بیان کرد: ایده‌ای را مطرح کردیم مبنی بر اینکه این دوره یکساله با اقدامات تکمیلی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته متصل شود چرا که دستیابی به صلاحیت در حد بهینه نیاز به زمان بیش از یکسال دارد.

وی در ادامه بیان کرد: هیئت امنای دانشگاه در آخرین جلسه خود مصوب کرد، تا سقف هزینه تمام شده دوره آموزشی را از افراد دریافت کنیم، اما باید بررسی کنیم میزان مشارکت آموزش و پرورش چه میزان است و چقدر می‌توانیم از سازمان مدیریت اعتبار این دوره را دریافت کنیم.

وی در خصوص دلایل شبانه‌روزی بودن دانشگاه فرهنگیان گفت: در وهله اول پایبندی به قانون و قانون‌مداری است و شبانه‌روزی بودن پردیس‌ها و مراکز آموزش عالی در راستای اجرایی شدن قانون متعهدین خدمت مصوب 8/3/69 مجلس شورای اسلامی است، زیرا در این تبصره زیر ماده 6 قانون متعهدین خدمت صراحتاً به شبانه‌روزی بودن دانشگاه‌های تربیت معلم اشاره شده است و همچنین هنگام پذیرش دانشجو معلم در دفترچه راهنمای ثبت‌نام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به صراحت قید شبانه‌روزی بودن تحصیل در مراکز تربیت معلم آمده است و این در صورتی است که قانون متعهدین خدمت به درستی اجرا شود.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش در این خصوص به تکلیفش عمل نماید و هم دانشگاه فرهنگیان در راه رسیدن به اهداف متعالی به وظیفه خود جامعه عمل بپوشانند.

وی در خصوص تأثیر شبانه‌روزی بودن در تربیت دانشجو معلمان گفت: اصولاً شبانه‌روزی بودن دانشجو معلمان تأثیر زیادی در تربیت آنان دارد، چرا که بیشتر وقت خود را در محیط پردیس می‌گذراند و علاوه بر فراگیری دروس کلاسیک زندگی جمعی و اجتماعی را نیز تجربه می‌نمایند.

وی افزود: دانشجو معلمان همچنین با برقراری تعاملات سازنده تجارب ارزشمندی کسب می‌کنند، البته این امر منوط به آن است که برنامه‌های آموزشی و تربیتی اجرا شده به لحاظ کمی و کیفی از استاندارد لازم هم برخوردار باشد که در این خصوص وجود سرپرستان شبانه‌روزی مجرب در حوزه روانشناسی، فرهنگی، اخلاق و ملزم به رفتار اسلامی نیز ضروری است.

وی در خصوص ویژگی‌های یک سرپرست شبانه‌روزی متعهد و مجرب بیان کرد: مدیریت بحران خوش‌خلقی، آداب معاشرت و آراستگی ظاهر از جمله موارد مهم انتخاب یک سرپرست واجد شرایط است، شاید مهمتر از همه این موارد که کم و بیش شناخته شده است، این است که سرپرستان باید برخوردار از هوشمندی، روحیه پژوهشی و محبوبیت کافی باشند و در انجام وظایف خود موفق باشند.

وی تصریح کرد: در سیستم آموزش و پرورش شبانه‌روزی دانشجو معلمان، زندگی به دور از خانواده را تجربه نموده و توانایی‌شان در تطبیق محیط و حل مشکلات شخصی محک می‌خورد، در این سیستم دانشجو معلمان از استقلال فکری، روحی و روانی هم برخوردار شده تا در آینده بتوانند در تربیت دانش‌آموزان موفق‌تر عمل نمایند.

وی خاطرنشان کرد: آزمون استخدامی که منجر به طی فرصت یکساله آموزشی در دانشگاه فرهنگیان می‌شود، نشان از توانمندی دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلمان حرفه‌ای و با صلاحیت دارد. پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی پس از طی دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان و احراز صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان به استخدام وزارت آموزش و پرورش در می‌آیند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۴:۲۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۸
به نظرم تحصیل توی دانشگاه شبانه روزی برای من که متاهلم اصلا کار عاقلانه ای نیست یاباید قید معلم شدنو بزنم یا زندگیم از هم بپاشه واین دور از اخلاق هست وشرایط کاملا سخت.....
Canada
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
اخ شبانه روز هم بشه نه اخلاق کارکنان عوض میشه ن کیفیت غذاها.
Iran (Islamic Republic of)
MarziyehA
۱۵:۰۳ ۰۹ تير ۱۳۹۷
ای کاش به صورت شبانه روزی نبود
آخرین اخبار