قشقاوی در جمع خبرنگاران:

عربستان با اخذ وکیل برای سه تبعه ایرانی همکاری نکرد

معاون کنسولی، امور مجلس وزارت امورخارجه گفت: عربستان سعودی با اخذ وکیل برای سه تبعه ایرانی اعدام شده با ایران همکاری نکرد.

عربستان با اخذ وکیل برای سه تبعه ایرانی همکاری نکردبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قشقاوی معاون کنسولی وزارت خارجه امروز دوشنبه(18آبان ماه) در حاشیه نشست مشترک استانداران و سفرا در جمع خبرنگاران درمورد واکنش وزارت امور خارجه به اعدام سه تبعه ایرانی در عربستان گفت: عربستان سعودی با اخذ وکیل برای سه تبعه ایرانی اعدام شده با ایران همکاری نکرد.

وی افزود: کاردار سفارت عربستان در تهران روز گذشته از سوی رییس اداره اجتماعی این وزارتخانه احضار و تذکرهای لازم به وی داده شد.

قشقاوی یادآور شد: این موضوع به سال 1390 برمی‌گردد، در آن زمان طرف عربستانی اعلام کرد شناوری را با 500 کیلوگرم موادمخدر ضبط و توقیف کرده است، 6 نفر از این دستگیرشدگان پاکستانی و 5 نفر ایرانی بودند که دو نفر از سرنشینان ایرانی این شناور در روند برگزاری دادگاه تبرئه شدند اما حکم اعدام برای سه نفر دیگر از ایرانیان صادر و این حکم با تایید پادشاه این کشور اجرا شد. 

معاون وزیر امورخارجه تصریح کرد: ایران در کشورهای مختلف زندانیان در معرض اعدام دارد و کشورهای دیگر نیز زندانیان در معرض اعدام در ایران دارند، اما اعدام تبعه خارجی آثار منفی در روابط کشورها می گذارد و همواره کشورها در این زمینه تجدیدنظر می‌کنند که متاسفانه عربستان به این موضوع توجه نکرد و سه تبعه ایرانی را اعدام کرد. 

قشقاوی در ادامه افزود: روز گذشته رییس اداره اجتماعی وزارت امور خارجه کاردار عربستان را احضار و تذکرهای لازم به وی داده شئ که وی نیز قول داد مراتب را به ریاض اعلام کند. 

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه اظهار داشت: عربستان با اخذ وکیل برای این سه تبعه با ما مساعدت نکرد، در زمان دستگیری در سال 1390 سفیر وقت ایران با وزیر کشور وقت عربستان رایزنی و اقداماتی انجام داد اما آنان اجازه ندادند برای متهمان ایرانی وکیل بگیریم، چرا که تاکید داشتند جرم قاچاق مواد مخدر سنگین است. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار