آغاز همکاری‌های اقتصادی ارتباطی دو جانبه ایران و ارمنستان

وزیر ارتباطات کشور گفت: افزایش ارتباطات اقتصادی و صادرات کالا در بازارهای روسیه و ‌اوراسیا موجب رونق اقتصادی کشور خواهد شد.

آغاز همکاری‌های اقتصادی ارتباطی دو جانبه ایران و ارمنستان

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری امروز (دوشنبه) خود با وزیر اقتصاد در ارتباط گسترش همکاری های ایران و ارمنستان اظهار کرد: ملاقات بسیار خوبی را در جهت گسترش همکاری های اقتصادی بین ایران و ارمنستان داشتیم.

وی افزود: از جمله مسائل مهم این جلسات چگونگی تعاملات ایران و ارمنستان و افزایش آن ها است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران و ارمنستان در رابطه با صادرات کالا و بازار روسیه و دیگر کشورهای عضو ‌اوراسیا همکاری دوستانه‌ای را آغاز کرده است.

واعظی در ادامه تصریح کرد: وزیر اقتصاد ارمنستان به همراه هیئت های بخش خصوصی این کشور به ایران آمده و معاون وزیر ارتباطات ارمنستان برای برقراری ارتباط دوستانه به تهران آمده است.

وی افزود: در این جلسات در خصوص کلیاتی چون اینترنت مخابرات پست و تحقیق ،پژوهش و تلفن مکالمات ‌مکاتباتی صورت گرفته که با مشارکت و فعال کردن بخش خصوصی به ارتقاء کیفی خدمات این سازمان بیانجامد.

واعظی تصریح کرد: خوشبختانه بعد از این ملاقات توافقات مناسبی توسط معاونان وزیر دو کشور صورت گرفت که نتایج مثبتی را در آینده نه چندان دور به همراه خواهد داشت.

* از ارائه خدمات ارتباطی به زائران اربعین تا حل مشکل سرعت اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران با اشاره به تمهیدات لازم برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم برای خدمات‌رسانی به زائران بین دو کشور ایران و عراق انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه خدمات بین دو کشور تقسیم شده است، تا این خدمت‌رسانی شامل حال همه‌ زائران شود، گفت: در صورت عدم آمادگی اپراتورهای عراقی به منظور خدمت‌رسانی به زائران، ایران آمادگی ارائه سرویس‌ها و امکانات ارتباطی را اعلام کرده است. 

واعظی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه تمامی امکانات مورد نیاز ارتباطات در روز اربعین برای زائران فراهم شده است تا بتوانند ارتباطات خود را به طور مستقیم برقرار کنند. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: به‌دلیل حجم زیاد زائران و بروز مشکلاتی در زمینه مخابرات برای آن‌ها به دنبال حل این قبیل مشکلات هستیم تا با همکاری 2 کشور از بروز اختلال در سیستم ارتباطی، سیستم ارتباطی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح رجیسترو جلوگیری از قاچاق تلفن، گفت: دولت و وزارت ارتباطات از طرح رجیستر استقبال کرده و به‌دنبال جلوگیری از ورود قاچاق تلفن به کشور هستند. 

واعظی در ادامه تصریح کرد: استفاده از طرح رجیستر دچار یکسری پیچیدگی‌هایی است که باید با همکاری وزارت صنایع و سازمان مبارزه با قاچاق حل شده و در صورت اعلام همکاری این 2 سازمان این طرح اجرا شود. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تخریب تجهیزات ارتباطی در سیل‌های اخیر، افزود: علت قطعی ارتباطات مخابراتی در زمان وقوع سیل، قطعی برق تجهیزات و یا نابودی آن‌ها به وسیله سیل بوده است. 

وی در پایان با اشاره به کندی سرعت اینترنت، اظهار داشت: دلیل کندی سرعت اینترنت در هفته‌ها و روزهای گذشته درگیری‌های انتخاباتی ترکیه، قطعی شبکه کابل در باب المندب و خلیج فارس بوده است که در روزهای پیش برطرف شده است. 

 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار