مايکروسافت قصد دارد تا همه‌ي کاربران نسخه‌هاي غيرقانوني ويندوز را، مجاب به قانوني کردن سيستم عامل خود بکند؛ به همين دليل فرآيند ارتقاء را براي کاربران غيرقانوني ساده‌تر از پيش کرده است.

چگونه از ويندوز غيرقانوني به ويندوز 10 قانوني آپگريد کنيم؟به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ردموندي‌ها علاقه‌ي شديدي به ويندوز ۱۰ داشته و انتظار دارند که همه‌ي کاربران به اين ويندوز کوچ کنند. البته هنوز بخش عمده‌اي از کاربران خصوصا آن دسته از کاربراني که از نسخه‌هاي غيرقانوني استفاده مي‌کنند، تاکنون به اين ويندوز کوچ نکرده‌اند. مايکروسافت قصد دارد تا همه‌ي کاربران نسخه‌هاي غيرقانوني ويندوز را، مجاب به قانوني کردن سيستم عامل خود بکند؛ به همين دليل فرآيند ارتقاء را براي کاربران غيرقانوني ساده‌تر از پيش کرده است. 

شرکت مايکروسافت درصدد همگاني کردن سيستم‌عامل ويندوز ۱۰ خود است. کاربران بسياري سيستم‌عامل خود را از ويندوزهاي مختلف به ويندوز ۱۰ ارتقا داده‌اند که تعداد اين کاربران تاکنون مرز ۱۲۰ ميليون نفر را هم گذر کرده است. بسياري از کاربران نسخه‌هاي غيرقانوني ويندوز هم جزء ارتقاء دهندگان هستند. اما اين کاربران نمي‌توانند به صورت رايگان به ويندوز ۱۰ آپگريد کنند. با اين حال مايکروسافت قصد دارد تا فرآيند ارتقاء از نسخه‌هاي غيرقانوني سيستم‌عامل‌هايش به ويندوز ۱۰ را براي کاربران غيرقانوني آسوده‌تر سازد؛ اما اين به معني رايگان کردن سيستم‌عامل براي کاربراني که قانون کپي رايت را نقض کرده‌اند، نيست!

بر طبق پست اخير منتشر شده در وبلاگ ردموندي‌ها، بزودي شرکت مايکروسافت فرصتي تحت عنوان "يک کليک” (one-click) را براي دريافت نسخه‌ي اصلي ويندوز ۱۰ از طريق فروشگاه ويندوز يا به وسيله‌ي وارد کردن کد فعال‌سازي خريداري شده از فروشگاه‌هاي ديگر را ممکن خواهد کرد. اين برنامه فعلا فقط در ايالات متحده‌ي آمريکا عملي خواهد شد.

هنگامي که قابليت "يک کليک” مايکروسافت فعال شود، اين مقاله را همراه با معرفي کامل قابليت ياد شده و نحوه‌ي بهره‌مندي از آن، بروزرساني خواهيم کرد. اما فعلا نحوه‌ي پايان دادن به وضعيت غيرقانوني سيستم عاملِ کاربران نسخه‌هاي غير اصلي به وسيله‌ي ارتقاء به ويندوز ۱۰ و خريد يک لايسنس قانوني را مطرح خواهيم کرد.

در اين مقاله‌، فرض بر اين است که در حال استفاده از ابزارهاي کرک کننده ويندوز هستيد و يک کليد محصول (Product key) به ظاهر قانوني را در اختيار داريد.

ارتقاء

کاري که بيشتر کاربران غيرقانوني براي ارتقاء سيستم‌عامل قديمي خود انجام مي‌دهند، استفاده از ابزار بروزرساني ارائه شده به وسيله‌ي مايکروسافت (MediaCreationTool) است. شما هم مي‌توانيد اطلاعات بيشتري در مورد چگونگي انجام اين کار را در مقاله‌ي قبلي ما تحت عنوان "آموزش قدم به قدم بروزرساني به ويندوز ۱۰” به دست آوريد.

قبل از اقدام به بروزرساني چندين نکته‌ي کليدي وجود دارد که بايستي آن‌ها را به خاطر بسپاريد:

۱- بروز رساني به نسخه‌اي از ويندوز ۱۰ صورت مي‌گيرد که شما در حال استفاده از همان نسخه در سيستم‌عامل‌هاي قديمي مايکروسافت هستيد. به اين صورت که اگر سيستم‌عامل فعلي شما، ويندوز ۷ نسخه‌ي پريميوم خانگي (Home Premium) يا ويندوز ۸.۱ ساده باشد، تنها قادر به ارتقاء سيستم‌عامل خود به ويندوز ۱۰ نسخه‌ي خانگي خواهيد بود.

۲- هنگامي که در طول فرآيند ارتقاء، صفحه‌اي براي وارد کردن کد محصول ظاهر مي‌شود، فقط دکمه‌ي Skip را بفشاريد. چون بايد در آينده اقدام به فعال‌سازي قانوني سيستم‌عامل بکنيد.

۳- درصورتي که پس از فرآيند نصب سيستم‌عامل، کد محصول از شما درخواست شد، بر روي عبارت Do this later کليک کنيد.

پس از ارتقاء

در طول تابستان، برخي از کاربران گزارش کردند که پس از ارتقاء از ويندوز ۷ يا ۸.۱ کرک شده، موفق به فعال‌سازي قانوني ويندوز ۱۰ شده‌اند! احتمال اين که چنين اتفاقي براي شما هم رخ دهد، نزديک به صفر است. اگر به فرض محال، چنين اتفاقي براي شما هم رخ دهد، به احتمال زياد چند روز بعد اصلاح خواهد شد.

صرف نظر از اين مورد، حال زمان آن است که لايسنس قانوني ويندوز ۱۰ خود را دريافت کنيد. بر روي دکمه‌ي منوي شروع کليک کرده و مسير Settings→ Update & Security→ Activation را طي کنيد. در پنجره‌ي تنظيمات جاري، بايد پيام اخطاري در مورد اين که ويندوز ۱۰ نياز به فعال سازي دارد را مشاهده کنيد. بر روي دکمه‌ي Go to Store کليک کنيد.

حال بايد نرم‌افزار فروشگاه ويندوز (Windows Store) اجرا شود. در صفحه‌ي جاري اين نرم‌افزار مي‌توانيد اقدام به خريداري لايسنس مناسب ويندوز ۱۰ بکنيد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


منبع:زومیت

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار