تبریز؛

تصویب 70 هکتارزمین برای منطقه ویژه اقتصادی بستان‌آباد

فرماندار بستان‌آباد گفت: در زمینه هسته‌های کلیدی این شهرستان 4 محور در نظر گرفته شده که اولین هسته راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی بستان‌آباداست که در 70 هکتار مصوب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛، یدالله قاری‌زاده در جلسه شورای برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی به تشریح برنامه‌های هسته کلیدی شهرستان بستان‌آباد پرداخت.

فرماندار بستان‌آباد گفت: در زمینه هسته‌های کلیدی این شهرستان 4 محور در نظر گرفته شده که اولین هسته کلیدی راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی بستان‌آباد است که محل این منطقه در 70 هکتار مصوب شده است.

وی بیان کرد: توسعه گردشگری دومین هسته کلیدی است که راه‌اندازی مجتمع خدماتی و گردشگری آب گرم بستان‌آباد جزو هسته کلیدی این شهرستان است و هتل نیمه تمام در این شهر نیز در حال احداث است.

قاری‌زاده عنوان کرد: ساماندهی مرکز تالاب بین‌المللی «قوری‌گل» جزو هسته کلیدی توسعه گردشگری بستان‌آباد است و اقدامات زیادی برای تامین حوزه آبریزی و جلوگیری از برداشت غیرقانونی آب صورت گرفته است.

فرماندار بستان‌آباد گفت: 70 درصد پیشرفت فیزیکی راه دسترسی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب را داشته‌ایم که در این زمینه فرد خیری در حال فعالیت است.

وی در ادامه سخنان خود به آبرسانی و گازرسانی به پیست اسکی سهند اشاره کرد و گفت: در این زمینه زیرساخت‌های لازم انجام شده و کارهایی نیز انجام شده تا آبرسانی و گازرسانی طبق برنامه صورت گیرد.

قاری‌زاده با اشاره به احداث صنایع تبدیلی در حوزه شهرستان بستان‌آباد گفت: کارخانه بزرگی توسط بخش خصوصی در حال احداث است که البته مشکلاتی در زمینه راه دسترسی وجود دارد ه تلاش می‌شود سریع‌تر حل شود.

فرماندار بستان‌آباد انتقال آب سد «کلقان» را از هسته‌های کلیدی شهرستان بستان‌آباد برشمرد و گفت: این طرح در حال حاضر 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است در سال 96 به پایان برسد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.