بندرعباس؛

افزایش ۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندرشهید باهنر هرمزگان

مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر هرمزگان گفت: امسال بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان بندرعباس محمد محسنی افزود : از ابتدای امسال تا کنون جابجایی ۹۵۷ هزار و ۹۷۷ تن کالای غیرنفتی و ۲۶۲ هزار و ۱۹۵تن کالای نفتی انجام شده که به ترتیب ۵ و ۱۰ درصد افزایش در این فعالیت ها به ثبت رسیده است.

وی گفت: برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، خودرو، پارچه، لوازم خانگی و ماشین آلات راهداری از جمله کالاهای وارداتی است که از طریق بندر شهید باهنر وارد بازارهای داخلی کشور می شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر افزود: در این مدت، ۷۹۳ هزار و ۷۹۰ تن کالاهای غیر نفتی و ۶۷ هزار و ۱۰۲ تن کالای نفتی از این بندر صادر شد که در بخش کالاهای غیر نفتی ۱۹ درصد و کالاهای نفتی ۹۷ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: مواد شیمیایی، کشاورزی، مواد معدنی، قیر، میوه و تره بار، مواد پروتینی، آهن آلات و مصالح ساختمانی از جمله کالاهای صادراتی است که به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و کشورهای حوزه اقیانوس هند صادر شد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.