نماینده مردم سنندج:

کردستان ظرفیت تبدیل شدن به دروازه مبادلات خارجی کشور را دارد

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: کردستان ظرفیت تبدیل شدن به دروازه مبادلات خارجی کشور را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،سیداحسن علوی، در هشتمین نشست شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در سنندج، گفت: دولت تدبیر و امید رویکرد خوبی در استان کردستان در پیش گرفته که نشان دهنده توجه این دولت به توسعه یافتگی کردستان و رفع عقب ماندگی‌های این استان است.

وی افزود: تدریس رشته زبان و ادبیات کُردی، انتخاب معاون وزیر اهل سنت کُرد زبان، انتخاب اولین سفیر کُرد اهل سنت و تصویب ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان از جمله اقداماتی است که دولت یازدهم در کردستان انجام داده که نشان دهنده رویکرد توسعه محور این دولت در کردستان است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته در دولت یازدهم، استان کردستان هنوز یکی از استان‌های توسعه نیافته و دارای درآمد سرانه کم است که نیاز به توجه بیشتر دارد.

علوی گفت: متاسفانه کمبود اعتبارات استانی و ملی، مانع از تحقق امید مردم کردستان به توسعه شده و دورنمای این استان را با چالش مواجه کرده است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران با انتقاد از عملکرد برخی مدیران استانی، افزود: توجه دولت یازدهم به کردستان فرصتی است که مدیران استان نیز باید همگام و همسو با آن گام بردارند و در راستای رفع عقب ماندگی‌های استان از این فرصت استفاده کنند.

وی گفت: کردستان ظرفیت تبدیل شدن به دروازه مبادلات خارجی کشور را داراست و با توجه به مرزی بودن این استان و دارا بودن سه بازارچه مرزی، بهره گیری از آن می‌تواند بر اقتصاد کشور بسیار تاثیر گذار باشد.

علوی در پایان با اشاره به کم بودن درآمد سرانه استان نسبت به میانگین کشوری، خواستار بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و تلاش برای جذب سرمایه گذار در استان شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.