تظاهرات صدها معترض به قرارداد گاز در تل‌آویو

صدها نفر از ساکنان اراضی اشغالی با برپایی تظاهرات در تل‌آویو، اعتراض خود را نسبت به امضای قریب الوقوع قرارداد گازی ابراز کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز آف اسرائیل؛ در جریان برپایی تظاهرات گسترده ساکنان اراضی اشغالی در تل‌آویو، نیروهای پلیس تعداد زیادی از معترضان به امضای قرارداد گازی میان رژیم صهیونیستی و شرکت‌ آمریکایی "نوبل انرژی" را دستگیر کردند.
 
صدها نفر در بیت المقدس، حیفا و بئرشبع علیه سیاست‌های منفعت‌طلبانه "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تظاهرات کردند. نتانیاهو قصد دارد با دور زدن قوانین، شرایط را برای امضای قرارداد با شرکت آمریکایی امضا کند. مخالفان این قرارداد معتقدند، این بزرگترین سرقت گاز در اراضی اشغالی است. "یوسی دورفمن،" مسئول سازماندهی این تظاهرات اعلام کرد: مقامات در حال پاکسازی انرژی در ازای رسیدن به پول بیشتر هستند. منابع انرژی اسرائیل متعلق به شهروندان است و طبق قانون دولت نمی‌تواند به نفع خود از آن بهره برداری کند. اعتراض به این قرارداد گاز به جناح راست و یا چپ مربوط نمی‌شود؛ برخی تلاش می‌کنند این حرکت مردمی را به جناح مخالف دولت نسبت بدهند؛ اما خواست همه مردم لغو چنین قرارداد نامعقولی است.
 
چندین تظاهرکننده در تل‌آویو با نیروهای پلیس درگیر شدند و در همین ارتباط 10 نفر دستگیر شدند. در بئرشبع نیز پلیس رژیم صهیونیستی چند معترض را دستگیر کرد.  معترضان معتقدند اجرای این قرارداد به افزایش بهای گاز در اراضی اشغالی منتهی خواهد شد. آنها کابینه نتانیاهو را به تسلیم شدن در برابر پول آمریکایی‌ها متهم می‌کنند.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار