تحقیق مقامات لندن درباره اتهام جاسوسی پلیس انگلیس

مقامات انگلیس در پی تفحص درباره اتهام جاسوسی پلیس از نمایندگان حزب کارگر هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، مقامات انگلیس در پی تفحصی کامل دربارۀ اتهام جاسوسی پلیس این کشور از نمایندگان حزب کارگر از جمله جرمی کوربین رهبر این حزب در دهه 1990 هستند. 

پیچفورد، قاضی ارشد این پروندۀ تفحص که مرتبط با پلیس‌ مخفی است می‌گوید این تحقیقات باید بر این اتهام که پلیس دربارۀ فعالیت‌های سیاسی سیاستمداران اطلاعات جمع‌آوری می‌کرده است، تمرکز داشته باشد. 

او پیش از این در هفته جاری گفته بود: «مسالۀ مهم در این تفحص این است که آیا عملیات پلیس مخفی در ارتباط با سیاستمداران بوده است یا نه و اگر چنین بوده، دلیلش چیست.» 

پیش از این در ماه مارس (فروردین) و به دنبال انتخابات مجلس، یک مامور سابق مخفی پلیس فاش کرد پلیس پرونده‌هایی سری برای سیاستمدارن حزب کارگر از جمله جرمی کوربین و کن لیوینگستون تشکیل داده است.

بنابر اظهارات وی، یک بخش ویژه پلیس لندن، عملیات جاسوسی از 10 سیاستمدار حزب کارگر را اداره می‌کرده و آن‌ها را حتی پس از آن‌که برای مجلس عوام انگلیس انتخاب شدند، مخفیانه زیر نظر داشته است.

همچنین انتظار می‌رود این تحقیق کشف کند که مامورین مخفی پلیس چگونه از معترضین جاسوسی می‌کرده و زنان را برای برقراری روابط بلندمدت فریب می‌داده‌اند.

تحلیل‌گران می‌گویند این تفحص باید به اثبات اتهام چند دهه‌ تلاش پلیس انگلیس برای نفوذ به گروه‌های معترض و هویت مامورانی که مشکوک به جاسوسی هستند، بیانجامد.  


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار