اراک

تزریق واکسن آنفولانزا قبل از ابتلا به این بیماری

افراد باید واکسن آنفولانزا را قبل از ابتلا به آن تزریق کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک با اعلام این خبر گفت: با توجه به سرد شدن هوا افرادی که هنوز به آنفولانزا مبتلا نشده اند می توانند واکسن آنفولانزا را تزریق کنند و البته این در صورتی است که فرد هیچگونه علائم سرما خوردگی در بدن نداشته باشد.

سرمدیان افزود: واکسن آنفولانزا فقط برای 3 تیپ آنفولانزا استفاده می شود و با ویروس سرما خوردگی که 500 نوع دارد متفاوت است و افراد باید به این موضوع توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: واکسن آنفولانزا به منظور کاهش آنفولانزای نوعA استفاده می شود و این واکسن در تمامی داروخانه های سراسر استان مرکزی ارائه می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: این واکسن بهتر است که از تاریخ 15 شهریور تا اول مهر ماه تزریق شود و افرادی که این واکسن را تزریق میکنند 2 هفته زمان برای اثر کردن آن و تحریک سیستم دفاعی بدن نیاز دارند.

دکتر سرمدیان افزود: اگر شخص دچار آنفولانزا باشد باید 4 هفته بعد از خوب شدن و نبود هیچ یک از علائم بیماری آنفولانزا در بدن این واکسن را تزریق کند.

وی افزود: این واکسن به مدت 6 ماه در بدن تاثیر دارد و می توان از این واکسن برای افراد بالای 65 سال ، افرادی که قصد مسافرت به مکانهای شلوغ دارند، افراد دیابتی ، بیماران قلبی و تنفسی و کودکان استفاده کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
برچسب ها: اراک ، درمان ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.