فاجعه در بیمارستان نظام مافی شوش؛

گوشت فاسد منبع تغذیه بیماران + تصاویر

در حالی که بیماران بستری در بیمارستان نظام مافی شوش از کیفیت تغذیه این بیمارستان گلایه‌مند هستند، شاید هیچ وقت به فکرشان خطور نمی‌کرد که این غذا حاوی گوشت فاسد باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ طی هفته جاری یک خبر مهم و تکان دهنده در میان اخبار مربوط به آلودگی هوا و تنگی نفس شهروندان پس از بارندگی های اخیر گم شد.
 
بنا بر اعلام اداره دامپزشکی شوش، کارشناسان این اداره در بازرسی های انجام شده در بیمارستان نظام مافی شوش متوجه شدند ده ها کیلو گوشت فاسد برای تغذیه بیماران بیمارستان استفاده می شود!

تغذیه بیماران با گوشت فاسد

حالا نه تنها مشکلات این بیمارستان رفع نشده بلکه خبر تکان دهنده ای منتشر می شود که ضمن نقض حقوق بیماران و تهدید سلامتی آنها، بی کفایتی مسولان مربوطه را به تصویر می کشد.
 
بگفته میلاد عامری رییس اداره دامپزشکی شهرستان شوش، در پی بازرسی کارشناسان بهداشتی اداره دامپزشکی شوش 140 کیلوگرم گوشت مرغ تاریخ مصرف گذشته، 40 کیلوگرم گوشت قرمز گوساله فاقد تاریخ کشتار و مقادیری چربی گوسفندی جمعا به میزان 220 کیلوگرم از آشپزخانه بیمارستان نظام مافی شوش کشف و ضط گردید.
 
بگفته وی، پیمانکار طرف قرار داد بیمارستان قصد مصرف این مقدار گوشت در طبخ غذا را داشت که شناسایی و معدوم گردید.

اسهال، استفراغ و درد شکمی از علائم مسمومیت غذایی است و گوشت فاسد سبب مسمومیت غذایی (کوکسیدیوز، سالمونلازیس، شگیلازیس و آلودگی انگلی) می‌شود.
 
این اتفاق تلخ آنهم در یک بیمارستان دولتی که شهروندان برای بهبود سلامتی خود به آن مراجعه می کنند و سلامت شان مورد تهدید قرار می گیرد اگر در هر کشور دیگری اتفاق می افتاد مسولان مرتبط با آن یا از کار برکنار می شدند و یا استعفا می داده اند.

گوشت فاسد منبع تغذیه بیماران

برخورد با یک پیمانکار نمی تواند پایان خوبی بر این فاجعه باشد و مسولانی که این اتفاق تحت مدیریت آنها روی داده نیز می بایست مورد بازخواست و برخورد قانونی قرار بگیرند و نتایج پیگیری ها و برخوردها به اطلاع مردم برسد.
 
بیمارستان نظام مافی شوش تنها بیمارستان شهرستان 200 هزار نفری شوش است.


انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۴
هردم ازاین باغ بری میرسد.