نامزد دموکرات انتخابات 2016 آمریکا با نوشتن یک مقاله، اوج سرسپردگی اش به رژیم صهیونیستی را به نمایش گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیلاری کلیتنون در مقاله ای در یک نشریه آمریکایی اعلام کرد در صورتی که به عنوان رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شود قصد دارد «پیوندهای تخریب نشدنی» بین آمریکا و اسرائیل را تقویت کند و در نخستین ماه ورود به کاخ سفید از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به آمریکا دعوت کند.

هیلاری کلینتون در مقاله ای که چهارشنبه در مجله فوروارد ( نشریه ای که مخاطب آن یهودیان آمریکا ) است منتشر شد اعلام کرد :« ائتلاف بین اسرائیل و آمریکا فراتر از سیاست است .»
این مقاله پیش از دیدار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از کاخ سفید منتشر می شود. نتانیاهو قرار است با باراک اوباما دیدار کند.

این دیدار نخستین دیدار پس از انعقاد توافق هسته ای بین قدرت های بزرگ و تهران درخصوص برنامه هسته ای ایران محسوب می شود که نتانیاهو آن را « اشتباهی تاریخی » خوانده است .
مقاله هیلاری کلینتون در عین حال با روابط تقریبا سرد بین نخست وزیر اسرائیل و باراک اوباما مغایرت دارد.

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اطمینان داد:« من هرچه در توان دارم برای تقویت مشارکت راهبردی بین دو طرف و تقویت تعهد آمریکا برای امنیت اسرائیل انجام می دهم تا مطمئن شوم اسرائیل برای دفاع از خود برتری نظامی خود را حفظ می کند.»

هیلاری کلینتون اعلام کرد:« من همچنین در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، در نخستین ماه شروع به کار در کاخ سفید از نخست وزیر اسرائیل دعوت می کنم .»

کلینتون اعلام کرد ‌دیدار روز دوشنبه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از آمریکا فرصتی برای تاکید بر روابط غیرقابل تخریب دوستی و یکپارچگی بین دو طرف است.

وزیر امور خارجه آمریکا بین سال های 2009 تا 2013 ،با اعلام اینکه همواره از اسرائیل حمایت کرده است افزود برای نخستین بار سال 1981 از اسرائیل دیدار کرده است.

کلینتون گفت :«من نتانیاهو و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی را به شرکت در سه دور گفتگوی رودرو درخصوص صلح وادار کردم،‌ این گفتگوها آخرین گفتگوهای دو طرف بود.»

وی افزود:«سال 2012 من گفتگوهایی را برای برقراری آتش بس در غزه برای رسیدن به توقف شلیک راکت ها به خانه های اسرائیلی ها و ساکنان آن ،‌انجام دادم.»

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار