شیراز؛

توصيه های پليس فتا برای استفاده از خدمات اينترنت بانک و پرداخت اينترنتی

پليس فتا استان فارس برای استفاده از خدمات اينترنت بانک و پرداخت اينترنتی نکات مهمی را بیان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ برای عملیات بانکی خود، ورود به سیستم اینترنت بانک یا پرداخت اینترنتی هرگز از مکان های عمومی مانند کافینت ها و رایانه افراد ناشناس استفاده نکنید.

بنا بر این گزارش هرگز به تقاضاهایی که با ایمیل یا پنجره های pop-up اطلاعات شخصی شما را می خواهند؛ پاسخ ندهید و توجه داشته باشید نشانی سایت سامانه اینترنت بانک یا پرداخت اینترنتی در مرورگر باید با https آغاز شود.

حتی الامکان در محیط اینترنت، از ورود اطلاعات کارت بانک، خودداری شود و در محیط اینترنت بیشتر از طریق خرید کارت های هدیه استفاده شود.

همچنین برای عملیاتی همچون انتقال وجه از یک حساب به حساب های دیگر شبکه بانکی، تخصیص، تغییر رمز دوم کارت،  مسدود کردن کارت، بانک مفقودی، پرداخت قبوض خدمات شهری، تعیین مبلغ چک، دریافت صورتحساب، از سیستم اینترنت بانک استفاده کنید.

بر اساس اعلام پلیس فتا از انجام پرداخت های اینترنتی از طریق سایت های متعلق به موسسات غیر معتبر و ناشناس در اینترنت خودداری کنید.

همچنین استفاده از صفحه کلید مجازی سایت راهی مطمئن برای وارد کردن رمز است و هنگام خرید یا پرداخت قبض در اینترنت، حتما از صفحه کلید مجازی برای وارد کردن رمز خود استفاده کنید.

بر اساس این گزارش در انتخاب نام کاربری و کلمه عبور خود دقت کنید تا دیگران نتوانند آن را حدس بزنند و به هیچ وجه ابزار و توکن هایی را که بانک جهت ورود به سیستم اینترنت بانک و به منظور بالا بردن سطح امنیت به شما تحویل می دهد، در اختیار سایر افراد قرار ندهید و در نگهداری آن کوشا باشید و پس از دریافت توکن های امنیتی، در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز عبور آن اقدام کنید.

بنا بر اعلام پلیس فتا انتقال وجه با اینترنت بانک، فقط با داشتن رمز مخصوص اینترنت بانک امکان پذیر است و برای خریدهای اینترنتی داشتن رمز دوم الزامی است، برای دریافت رمز دوم به دستگاه خودپرداز بانک صادرکننده کارت خود مراجعه کنید.

بر اساس این گزارش شماره پیگیری صادر شده در سیستم اینترنت بانک، رسید تأیید عملیات است و باید برای حفظ  و نگهداری آن اقدام کرد.

درخواست ارسال پیامک در انجام تراکنش ها و ورود به خدمات غیرحضوری مانند اینترنت بانک، و غیره سبب آگاهی مشتری از سو استفاده احتمالی و جلوگیری از سو استفاده بیشتر است، به محض دریافت چنین پیامکی در صورتی که خودتان تراکنشی انجام نداده اید برای تعویض رمز خود اقدام کنید.

بدون خروج قطعی از اینترنت بانک، رایانه را ترک نکنید.

پليس فتا از هموطنان درخواست می کند در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir ايميل : fars_fata@police.ir 171 و يا تلفن9193212 بخش تماس با پليس فتا گزارش کند.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.