همدان؛

خمیرمایه دین چیزی جز کنترل هوای نفس نیست

استاد حوزه علمیه گفت: خمیرمایه دین چیزی جزاین نیست که فرزندان ما یاد بگیرند تا تمایلات خود راکنترل کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام پناهیان در همایش بزرگ خانواده و مدرسه ریشه اعتیاد و آماربالای طلاق در جامعه و نداشتن تمرکز صحیح در فرزندان را هوای نفس دانست و گفت: ازکودکی نباید اجازه داد که فرزندان هر کاری که تمایل به انجامش را دارند به نمایش بگذارند.

وی افزود: خانواده ها همیشه به دنبال موفقیت فرزندانشان هستند و این رشد را ممکن است در جهات مختلف ببینند.

پناهیان اضافه کرد: اهداف موفقیت در ذهن هر والدینی نسبت به دیگری متفاوت است اما راه حلی که می تواند فرزندانمان را به اهداف دلخواهمان برساند چیزی جز شکل گیری ادب در آنها نیست.

این استاد دانشگاه افزود: باید بچه ها را از7 سالگی با نظم خاصی بار بیاوریم و نباید اجازه دهیم نظم خانوادگی ازهم فرو بپاشد.

پناهیان یادآور شد: والدین باید به این نکته توجه داشته باشند که لزوما آی کیوهوش بالا نیست که فرزندان را رشد می دهد بلکه قدرت خودداری در فرزندان است که آنها راموفق می کند.

حجت الاسلام پناهیان  گفت: یکی از کارهای نوینی که درنظام آموزش و پرورش می شود انجام داد راه اندازی جشن ادب همچون جشن تکلیف است و نهادینه کردن این نکته که همه چیز باید با آداب خودش انجام بگیرد.

وی افزود: وقتی بچه های سالم وخوبی خواهید داشت که بیاموزند باهوای نفسشان مبارزه کنند؛ در واقع آن موقع است که تدین آغاز می شود.

پناهیان تصریح کرد: البته تحقق این امر در گرو این است که همه این نکات به برنامه تبدیل شود و به سمتش حرکت کنیم.

مدیرعامل مدرسه علمی همدان نیز در این همایش با بیان اینکه مهمترین سرمایه هر خانواده ایی فرزندانشان است افزود: جامعه امروز ما فرزندانی باتوانایی بیشتر از قبل می طلبد و باید در این جهت توانایی های فرزندانمان را هدفمند هزینه کنیم.

حجازی افزود: فرزندان ما امانتی ارزشمند هستند که باید با ایجاد امنیت و آرامش خاطر درجهت تعالی بخشیدن به آنها حرکت کنیم که همه اینها در گرو متدین بارآوردن آنان است.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب
برچسب ها: پناهیان ، حوزه ، دین ، همایش ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.