کریستین ساینس مانیتور: آیا کردها به تحقق آرزویشان در خصوص ایجاد دولتی مستقل نزدیک شده اند؟

روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور نوشت درگیری های سوریه و عراق، کردها را به آرزوی ایجاد دولتی مستقل نزدیک کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور در گزارشی با اشاره به تلاش کردها برای تحقق دولتی مستقل اعلام کرد: تنش های سوریه و عراق، فرصتی را برای کردها در جهت تحقق آرزویشان فراهم کرده است.

این روزنامه در گزارش خود می نویسد: کردها بزرگترین طایفه در جهان هستند که دولت ندارند. آنها بزرگترین اقلیت در ایران، ترکیه، سوریه و عراق هستند. اکثریت کردها که نزدیک به 30 میلیون نفر در سراسر جهان هستند، خواهان از میان برداشته شدن مرزها و تشکیل آنچه که "کردستان بزرگ" می نامند، هستند. اما آنها از هیچ قدرت و یا حمایت جهانی برای محقق کردن این هدف برخوردار نیستند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه می افزاید: دستاورد کردها در عراق و به تازگی در سوریه سبب تسلط آنها بر مناطق بیشتری شده است. در ترکیه برای نخستین بار حزبی طرفدار کردها موفق شد به پارلمان راه یابد. با وجود از میان رفتن روند صلح میان ترکیه و حزب کارگران کردستان که سبب بازگشت خشونت ها شد، حزب هوادار کردها توانست در انتخابات اخیر وارد پارلمان شود. 
کریستین ساینس مانیتور در ادامه افزود: نقش اخیر این گروه در مبارزه با داعش، از جمله در پیروزی های کوبانی سوریه سبب شده تا همدردی های بین المللی با مسأله کردها افزایش یابد. چند ماه پیش تحلیلگران از رسیدن به لحظه ای (طلایی) برای کردها سخن می گفتند. تحلیلگران اعلام کردند جامعه جهانی تا کنون این چنین با تلاش های کردها برای استقلال همراهی نکرده بودند.


انتهای پیام/



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار