اجرای تعزيه در ايستگاه‌های مترو تمديد شد

با توجه به استقبال مردم از برنامه تعزیه در ایستگاه های مترو اين برنامه تا پايان محرم تمديد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد صائبي معاون فرهنگي و اجتماعي شركت بهره برداري مترو تهران با اشاره به اينكه تعزيه از جمله قديمي ترين نمايش هاي آييني- مذهبي ايران است اظهار كرد: از مهمترين ويژگي هاي تعزيه مردمي بودن اين هنر است. اين نمايش از دير باز در ايام محرم در كليه حسينيه ها اجرا شده و اجراي آن در ايستگاه هاي مترو نيز با استقبال عزاداران اباعبدالله (ع) رو برو شد.

وي گفت: همزمان با ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) و قرار داشتن در ماه محرم الحرام ويژه برنامه هايي در ايستگاه هاي مترو در حال اجرا است كه از آن جمله مي توان به اجراي تعزيه و شبيه خواني اشاره كرد. ابتدا قرار بود اين برنامه تنها در دهه اول محرم اجرا شود كه با توجه به استقبال مردم اجراي تعزيه و شبيه خواني در ایستگاه های مترو تا پايان محرم تمديد شد.

صائبي تصريح كرد: نمايش تعزيه در چهار ايستگاه شهيد بهشتي، آزادي، امام خميني(ره) و چهارراه وليعصر(عج) با همكاري گروه تعزيه خواني احرار و با همکاری فرهنگسرای مترو با موضوعات ادب و جوانمردي، پشيماني و توبه حضرت حر، اتمام حجت با دشمن، تن به ظلم ندادن، عزت و استقامت و رد امانت نامه دشمن و صبر بر مصائب شجاعت و هميت تا ۲۱ آبان ماه اجرا مي شود.
منبع: مهر
 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.