سنندج؛

ارتقاء سطح آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با بحران درسال جاری

استاندار کردستان گفت: دستگاه‌های اجرایی با برنامه‌ریزی و احصاء نقاط ضعف و قوت زیرساخت‌ها آمادگی خود را جهت مقابله با بحران ارتقاء بخشند.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج، عبدالمحمد زاهدی، در جلسه هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان کردستان گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص احتمال افزایش بارش و تغییرات جوی در فصل پاییز و زمستان سال‌جاری، در این راستا دستگاه‌های اجرایی باید حداکثر ظرف مدت یک هفته طرح‌ها و پیشنهادات خود را جهت ارتقاء سطح آمادگی مقابله با بحران به ستاد مدیریت بحران استان ارائه دهند.

وی افزود: به دلیل کوهستانی بودن اکثر مناطق استان باید با اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارات ناشی از بارندگی و سیلاب‌های احتمالی وارد عمل شویم.

استاندار کردستان بیان کرد: در برخی مناطق کوهستانی که احتمال ریزش کوه و مسدود شدن راه‌های مواصلاتی وجود دارد دستگاه‌های متولی باید قبل از آغاز فصل بارش و یخبندان نسبت به شناسایی و رفع موارد حادثه خیز میزان ایمنی راه‌ها را افزایش دهند.

وی به بارش‌های اخیر و آبگرفتگی برخی معابر در شهرهای تابعه استان اشاره کرد و گفت: با پیش بینی سازمان هواشناسی استان و احتمال وقوع آبگرفتگی در بارش‌های آتی در سطح استان باید با آسیب شناسی نقاط حادثه خیز و رفع موانع موجود و با استفاده از همه توان دستگاه‌های اجرایی برای هدایت و کاهش خسارات ناشی از سیل تلاش کرد.

استاندار کردستان خواستار آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان برق، آب و گاز و دیگر خدمات موردنیاز مردم برای ارائه خدمات مناسب در هنگام بحران در کردستان شد.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا با توجه به هشدارهای هواشناسی و اطلاع رسانی به موقع به جامعه شرایط همکاری آنها را برای مقابله با حوادث فراهم کنند.

زاهدی در پایان یادآور شد: با توجه به احتمال بروز حوادث ناشی از بارندگی و مسدود شدن راه‌های ارتباطی برخی از مناطق روستایی باید مردم نسبت به ذخیره سازی آذوقه موردنیاز در فصل سرما و یخبندان اقدام کنند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.