لرستان؛

تشرف 100 هزار لرستانی اربعین امسال به کربلا

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان گفت: امسال پیش بینی می شود بیش از 100 هزار لرستانی اربعین به کربلا مشرف می شوند.

تشرف 100 هزار لرستانی اربعین امسال به کربلا به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد خسروی افزود: با توجه به نزدیکی استان ما و ایجاد شرایط لازم امسال پیش بینی می شود بیش از 100 هزار نفر از استان لرستان در مراسم اربعین به کربلا اعزام شوند.

 وی اضافه کرد: مردم استان لرستان همه ساله استقبال زیادی از اربعین حسینی در کربلا را دارند و سعی می کنند که در مراسم اربعین شرکت  کنند. خسروی اظهار داشت: برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم کمیته های مختلفی تشکیل شده تا زائران با آرامش و امنیت بتوانند این سفر زیارتی را انجام دهند. 

وی با اشاره به این که امسال داشتن گذرنامه برای همه زائران الزامی است گفت: همه زائرانی که قصد سفر را دارند باید حتما نسبت به دریافت گذرنامه اقدام کنند و افراد ی که کمتر از شش ماه اعتبار گذرنامه دارند نسبت به تعویض آن اقدام نمایند. مدیر کل سازمان حج و زیارت استان تصریح کرد: هنوز هزینه ویزای سفر اربعین به عراق مشخص نیست و تا کنون 40 دلار اعلام شده اما مسئولین در تلاش هستند تا این قیمت را کاهش دهند. 

به گفته وی همه زائرانی که قصد سفر به کربلا در اربعین حسینی را دارند باید در سامانه سماح ثبت نام کنند تا ساماندهی آنها صورت گیرد. خسروی اظهار داشت: بزرگترین اجتماع شیعیان جهان هر ساله در اربعین حسینی(ع) در کربلای معلی برگزار می‌شود. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ی
برچسب ها: تشرف ، اربعین ، امسال ، زیارت ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.