تداعی نبرد نابرابر رزمندگان در جنگ با ساخت یک المان

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: انتخاب مصالح بتنی در این المان علاوه بر سادگی صلابت و استواری رزمندگان در نبرد نابرابر را تداعی می‌کند.

تداعی نبرد نابرابر رزمندگان در جنگ با ساخت یک المانمجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با بیان اینکه میدان امام حسین (ع) در سایر مناسبت‌ها به عنوان یکی از نقاط اصلی تجمع مردم محسوب می شود، اظهار کرد: به همین منظور شهرداری تهران احداث المان مقبره الشهدا را در دستور کار خود دارد.

وی با تاکید بر اینکه المان مقبره الشهدا را به مرحله طراحی گذاشته ایم، افزود: طرح های مختلفی به دبیرخانه آمد به همین دلیل بر روی طرح ها  کارکارشناسی انجام شد و یک طرح انتخاب شد که مفاهیم مختلفی دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه پیکر پاک ۵ شهید گمنام در میدان امام حسین آرمیده اند، یادآور شد: به همین دلیل ساخت المانی برای این شهدا متناسب با فضا و طرح فعلی میدان در دستور کار قرار گرفته است.

عبدالهی با تاکید بر اینکه طراحی بنا شامل یک پنج ضلعی بتنی به نشانه پنج شهید گمنام است، تصریح کرد: راس یکی از این پنج ضلعی‌ها در جهت قبله قرار گرفته و ضلع مقابل آن ورودی بنا را تشکیل می‌دهد و در این پنج ضلعی بتنی شکاف‌هایی ایجاد شده که ضمن ایجاد ارتباط بصری بین درون و بیرون بنا با استفاده از نقوش بکار رفته در بدنه سازی میدان، شمایی ضریح گونه از بیرون بنا ایجاد می‌کند که باعث جذابیت بصری و ایجاد حس تعلق و یکپارچگی بنای المان با فضای شهری میدان شده است.

وی با اشاره به ساخت و مصالح در این المان افزود: انتخاب مصالح بتنی علاوه بر سادگی صلابت و استواری رزمندگان در نبرد نابرابر را تداعی می‌کند. 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران اضافه کرد: در کنج دیواره‌های بتنی سکوهایی برای نشستن و راز و نیاز بازدید کنندگان تعبیه شده است و در سقف بنا هم ضمن ایجاد هندسه‌ای ظریف یک دایره تو خالی قرار گرفته که دور آن کاشی کاری منقش به آیه شریف «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون» اجرا خواهد شد و بازدید کننده از درون المان تصویری از این آیه شریفه را در کنار آسمان در منظر دید خود دارد که استعاره‌ای از مکان رفیع شهدا نزد پروردگار و سیر و سلوک آن‌ها است.

عبدالهی با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم المان شهدای گمنام در میدان امام حسین (ع) پیش از ایام اربعین سید و سالار شهیدان به بهره برداری برسد، گفت: در حال حاضر ساخت این المان توسط سازمان زیباسازی انجام می شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار