گزارش مغرضانه العربیه: ایران از طُرق مختلف در بحران سوریه درگیر است

العربیه در گزارشی مغرضانه اعلام کرد ایران هر کاری می‌کند تا بشار اسد در مسند قدرت باقی بماند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ العربیه در گزارشی مغرضانه اعلام کرد: سران ایران بی صبرانه منتظر دعوت آمریکا و روسیه برای پیوستن به مذاکرات وین درخصوص بحران سوریه بودند. نگارنده این گزارش ادعا کرده ایران از طُرق مختلفی در این بحران درگیر است. به گفته نویسنده، حمایت از دولت بشار اسد، فرستادن مستشاران و ارسال توپخانه به سوریه از فعالیت‌های ایران در این کشور است. در واقع ایران به هر کاری دست می‌زند تا متحد خود (بشار اسد) را در مسند قدرت نگه دارد.

از نظر نویسنده این گزارش، دعوت شدن ایران به مذاکرات وین نشان می‌دهد قدرت‌های جهانی به این نتیجه رسیده‌اند که حضور مقامات ایرانی در گفتگوهای سوریه امری الزامی است. این اقدام راهی است برای ترغیب اسد و دیگر متحدان از جمله حزب‌الله برای همکاری کردن در نتایج گفتگوها.

علیرغم امتناع ایران از گفتگو درمورد سوریه با قدرت‌های جهانی، یک هیئت عالی‌رتبه از این کشور به وین فرستاده شد. ایران با استفاده از افرادی مانند "محمد جواد ظریف،" وزیر امور خارجه این کشور که دارای مهارت‌های مذاکره است، نقشی محوری را در گفتگوهای سوریه ایفا می‌کند. می‌توان اینگونه نتیجه گیری کرد که دعوت شدن ایران نشان می‌دهد، دیگر کشورها به تأثیر تهران در مسائل منطقه ایمان آورده‌اند.

علیرغم اینکه ایران از تأیید این مسئله امتناع می‌کند، با پذیرش این دعوت خودش را برای رفتن اسد آماده می‌کند. غرب و کشورهای منطقه بر این باورند که ایران نقشی مثبت در این گفتگوها ایفا می‌کند. تمام کشورهای شرکت کننده در مذاکرات وین به این تفاهم رسیده اند که بحران سوریه نیازمند راه حلی سیاسی است و اختلاف نظرها روی مدت زمان ریاست بشار اسد است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار