سلیمانی: لزوم پیگیری فاجعه منا از سوی دولت/ توجه به شرایط 9 گانه رهبری در مسئله هسته‌ای

عضو کمیسیون صنایع و معادن: از دولت انتظار می رود موضوع فاجعه منا را پیگیری کرده و نتیجه را به ملت ایران و خانواده های حادثه دیدگان برساند.

سلیمانی: لزوم پیگیری فاجعه منا از سوی دولت/ توجه به شرایط رهبر نه گانه انقلاب در مسئله هسته ای

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد سلیمانی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در صحن علنی مجلس پیرامون فاجعه اخیر منا اظهار داشت: 40 روز از جنایات اتفاق افتاده در سرزمین وحی می‌گذرد داغی که امسال بر دل مسلمانان جهان وبه خصوص ملت ایران گذاشته شد بسیار سوزناک بود و هیچ‌گاه فراموش شدنی نیست.


وی ادامه داد: از دولت محترم انتظار می‌رود این موضوع را به طور جدی پیگیری کرده و به نتیجه برساند زیرا ملت ایران خواستار روشن شدن ابعاد حادثه و نیز عوامل و احقاق حقوق خانواده‌های حادثه دیدگان است و اگر دولت در این ارتباط سستی نشان دهد دولت‌های بعد قطعا موضوع را پیگیری و به نتیجه می‌رسانند.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: روز 13 آبان روز استکبارستیزی است استکباری که در طول 200 سال قبل از انقلاب و بعد از آن هم در دوران سیاه پهلوی مزدوران انگلیس و آمریکا با حضور 80 هزار مستشار آمریکایی در ایران ملت ما را از پیشرفت محروم کردند.


وی افزود: ملت ایران با شعار استکبارستیزی و به رهبری حضرت امام توانست استقلال و آزادی خواهی خود را به دست آورده و به قله‌های علم و دانش در زمینه‌های مختلف از جمله هسته‌ای و صنعت فضایی برسد.


نماینده مردم تهران افزود: مسئولان اجرایی باید بدانند و باور کنند که با تکیه بر مردم و جوانان این کشور موفقیت‌ها و پیشرفت‌های واقعی تحقق می‌یابد و تا ملت ایران زنده است با تکیه بر شعار مرگ بر آمریکا ادامه خواهد داد تا نابوی نظام سلطه و مستکبران فرا برسد.


وی گفت: سند جنایت آمریکا علیه کودکان سوریه قلب هر انسانی را به درد می‌آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دولت اظهار داشت: از دولت محترم می‌خواهم بدون تحقق شرایط 9 گانه رهبر معظم انقلاب و شرایط مجلس و شورای عالی امنیت ملی از باز کردن پیچ و مهره‌های صنعت هسته‌ای اجتناب کند زیرا این پیشرفت با خون دل دانشمندان و شهدای هسته‌ای بدست آمده است لذا بازکردن آنها بدون رعایت الزامات در حقیقت پای گذاشتن روی خون شهداست.

سلیمانی افزود: یکی از آن شروط و الزامات تشکیل تیم هوشمند و آگاه است و باید هرچه زودتر این تیم تشکیل شده و حافظ منافع ملی باشد.


عضو کمیسیون صنایع و معادن در انتقاد از عدم ارائه لایحه ششم توسعه از سوی دولت بیان داشت: به نظر می‌رسد دولت از ارائه لایحه ششم توسعه طفره می‌رود و قصد دارد مجلس را سرکار بگذارد که چنین رفتاری شایسته نیست خصوصا که از اظهارات مسئولین دولت چنین برمی‌آید که آنها به این برنامه اعتقادی ندارند.


نماینده مردم تهران گفت: در دو سال گذشته دولت دم اقتصاد را به مسئله سیاست خارجی گره زده است بنابراین هیچگاه مردم با آمارهای اقتصادی دولت هماهنگ نشده و آن را باور نمی‌کنند.


وی در پایان تصریح کرد: صاحبان صنایع و تجارت هیچگاه جمله "از رکود عبور کردیم" دولت محترم را باور نداشتند به علاوه آنکه مجلس با تصویب قوانین رفع موانع تولید همکاری بی‌نظیری در حوزه اقتصاد با دولتش و نیز اخیرا 4 وزیر دولت با افشاگری واقعیت اقتصادی اشکالات دولت در این زمینه را بیان کردند به علاوه آنکه حضور سیاسی دولت در شرکت‌های نیمه دولتی و عمومی موجب اتخاذ تصمیم‌های سیاسی به جای تصمیم‌های اقتصادی شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار