اردبیل؛

وقوع بیشترین حوادث رانندگی اردبیل در جاده‌های روستایی

رییس پلیس راه استان اردبیل گفت:‌ در حال حاضر بیشترین حوادث و تصادفات رانندگی استان اردبیل در جاده‌های روستایی اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سرهنگ حجت فتاحی افزود: در حال حاضر بیش از 45 درصد حوادث و تصادفات رانندگی استان اردبیل در جاده‌های روستایی اتفاق می‌افتد که باید برای کاهش این آمارها تدابیر لازم در سطح استان اتخاذ شود.

وی گفت: در این زمینه افزایش آگاهی و اطلاع‌رسانی مناسب برای روستاییان و ساکنان این مناطق از مورد ضروری بوده که باید مورد توجه قرار گیرد تا با افزایش اطلاعات روستاییان در این زمینه شاهد کاهش تصادفات در این مناطق باشیم که در این زمینه دهیاران به عنوان نیروی حاکمیتی در روستاها باید اقدامات لازم را در حوزه آموزش روستاییان انجام دهند.

رییس پلیس راه استان اردبیل با اشاره به دیگر راهکارهای کاهش تصادفات در محورها و جاده‌های روستایی بیان کرد: با توجه به اینکه اغلب ادوات کشاورزی که در روستاها مورد استفاده قرار می‌گیرد معیوب و بدون سیستم روشنایی مناسب بوده روستاییان و کشاورزان می‌توانند با تهیه برچسب‌های شبرنگ و نصب آن بر روی ادوات کشاورزی خود رانندگان در جاده‌ها را از حضور خود مطلع کرده و از این طریق زمینه کاهش تصادفات و سوانح را فراهم کنند.

فتاحی در ادامه با اشاره به متغیرهای تاثیرگذار در کاهش تصادفات جاده‌ای اظهار کرد: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، رعایت سرعت مطمئنه و فاصله مناسب از خودروی جلوی و توجه به جلو از مهمترین فاکتورهایی بوده که در کاهش تصادفات موثر بوده و انتظار می‌رود رانندگان و ترددکنندگان از محورهای مواصلاتی استان به این موارد توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.