ایلام؛

خسارت سیل به موفق ترین سایت تکثیر گوزن کشوردر ایلام

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: بارش های سیلابی هفته گذشته باعث بروز خسارت هایی به موفق ترین سایت تکثیر و احیای گوزن زرد ایرانی در منطقه مانشت و قلارنگ استان شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ایلام؛ مازیار سلیمان نژاد اعلام کرد: هنوز آمار و برآورد دقیق از میزان خسارت وارده به این سایت در دست نیست اما کارشناسان در حال بررسی میزان آسیب ها هستند.

سلیمان پور اضافه کرد:با توجه به طبیعی بودن سایت و وجود جان پناه ها و سنگ های بزرگ و صخره مانند و پناه گرفتن گوزن ها در شیار این سنگ ها هیچ کدام از گوزن های ساکن آسیب ندیده اند و درصحت کامل به زیست خود ادامه می دهند.

رییس سایت گوزن ایلام نیز گفت: بخش هایی از دیواره های اصلی به میانگین 100 متر در قسمت های مختلف تخریب و ریزش داشته و هم اکنون برای جلوگیری از خروج گوزن ها به بیرون و یا ورود حیوانات وحشی گوشت خواربه سایت ، بخش های تخریب شده بصورت موقت اما محکم مسدود شده است.

فرزاد بهامین افزود: همچین سیل باعث فرسایش و کنده شدن زمین داخل سایت و ایجاد چاله های متعددی شده که هر چند این چاله ها زیاد عمیق یا دارای وسعت زیاد و خطر آفرین برای هیچ کدام از ساکنان سایت نیست اما به علت تعداد زیاد، موجب آسیب و تخریب محوطه درونی سایت شده است.
 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
 
انتهای پیام/ت
برچسب ها: خسارت ، سیل ، سایت تکثیر ، گوزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.