یاسوج ؛

پنج میلیون متر مکعب آب وارد سد کوثر شد

مسئول بهره برداری و اجرایی سد کوثر گچساران گفت: پنج میلیون متر مکعب آب در نخستین بارندگی پاییزی وارد این سد مخزنی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مسئول بهره برداری و اجرایی سد کوثر گچساران گفت: میزان بارندگی اخیر در منطقه بالادست سد کوثر 50 میلی متر است.

اسلام قدمی بیان کرد: ذخیره آب سد کوثر هم اکنون 353 میلیون متر مکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 111 میلیون متر مکعب کاهش دارد.

وی تصریح کرد: 82میلیون مترمکعب آب آشامیدنی از سد کوثر برای استفاده ساکنان پنج استان جنوبی کشور در سال جاری رهاسازی شده است.

 اسلام قدمیابراز کرد: این مقدار آب آشامیدنی در اختیار استان های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، فارس و بخشی از مناطق کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است.

قدمی تصریح کرد: امسال همچنین 47 میلیون مترمکعب از آب سد کوثر گچساران برای مصرف کشاورزان مناطق لیشتر و خیرآباد از توابع گچساران رهاسازی شد.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 33میلیون متر مکعب از آب سد کوثر گچساران برای نیازهای زیست محیطی و دو میلیون متر مکعب نیز برای بخش صنعت این شهرستان رها سازی شده است.

قدمی گنجایش مخرن سدکوثر را 580 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تامین می شود که رودخانه یادشده از رودهای شاه بهرام و دهدشت بوجود می آید.

قدمی اضافه کرد: میزان تراز ارتفاع آب پشت سد کوثر نسبت به سطح دریا 613 متر و نرمال تراز این مخزن بتونی با سطح دریا 625 متر است.
سد ملی کوثر در 55 کیلومتری غرب دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.

شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.


انتهای پیام/ی
برچسب ها: آب ، سد ، کوثر ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.