اصلی‌ترین انگیزه مردم ترکیه از شرکت در انتخابات کشورشان چه بود؟

بهبود شرایط اقتصادی و امنیتی، اصلی‌ترین انگیزه مردم ترکیه برای شرکت گسترده در انتخابات پارلمانی کشورشان بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،فرانس 24 در گزارشی درباره انتخابات پارلمانی ترکیه و انتظار مردم از این رویداد سیاسی اعلام کرد نتایج این انتخابات برای حزب عدالت و توسعه، حزب رجب طیب اردوغان، بسیار مهم است. این حزب تلاش می کند بعد از شکست در ایجاد ائتلاف دولتی در پی انتخابات پیشین، اکثریت آراء را به دست آورد. احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه در قونیه، پایگاه مردمی خود و یکی از محافظه کارترین مناطق ترکیه رای خود را به صندوق انداخت.

مردم ترکیه هر کدام خواسته ها و انتظارات متفاوتی از انتخابات پارلمانی کشورشان دارند. یک زن میانسال نگرانی های امنیتی را مطرح می کند و می گوید عملیات و اقدامات تروریستی بعد از انتخابات پارلمانی پیشین کشور افزایش یافته است. در این شرایط چیزی که ما می خواهیم این است که صلح و آرامش در کشورمان برقرار شود. ما در انتخابات رای دادیم تا اقدامات تروریستی در کشورمان پایان یابد. ما رای دادیم تا حقوق بازنشسته ها افزایش یابد و نسل جوان کار داشته باشد. 

یک زن میانسال دیگر نیز دلیل شرکت خود در انتخابات را دلایل اقتصادی مطرح می کند و می گوید بهبود اوضاع اقتصادی، بهبود شرایط بهداشت و درمان، بهبود شرایط آموزشی کشور خواسته ها و انتظارات اصلی ما از نتایج انتخابات پارلمانی ترکیه است. 

یک زن جوان هم فرصت برابر و رفاه برای همه را دلیل شرکت خود در این رویداد سیاسی کشور عنوان می کند و می گوید امیدوار است کشورش بیش از این پیشرفت کند.

گزارشگر اعزامی فرانس 24 به ترکیه درباره فضای حاکم بر ترکیه در روز برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور می گوید در حوزه انتخاباتی که او حضور داشته است میزان مشارکت مردمی حدود 80 درصد بوده است. اما آنگونه که دیگر ناظران می گویند میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی ترکیه چشمگیر بوده است.

وی افزود همه تدابیر اندیشیده شده است تا از تقلب در انتخابات جلوگیری شود و در همه حوزه های انتخابات نمایندگان احزاب اصلی شرکت کننده در این رویداد حضور دارند و بر روند شمارش آراء نظارت می کنند. 

گزارشگر فرانس 24 با استناد به اعلام موسسات نظرسنجی اعلام کرد میزان مشارکت در انتخابات بین 84 تا 90 درصد در نوسان است. شرکت در انتخابات در ترکیه اجباری است. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار