ساری؛

امضاء تفاهم‌نامه نخستین تئاتر شهری در آمل

نخستین تئاتر شهری مازندران در آمل ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، در نشست انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد تئاتر شهر آمل،نخستین تئاتر شهر در مازندران و نهمین مورد کشوری به امضا مدیران فرهنگی و هنری شهر آمل و مدیر مرکز هنرهای نمایشی رسید

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد در نشست انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد تئاتر شهر آمل با بیان اینکه در آغازین فعالیت در حوزه هنرهای نمایشی به راه‌اندازی تئاتر شهر در مازندران پیگیری‌های لازم در دستور کار قرار گرفت،گفت:امروز در بسیاری از شهرستان‌های کشور رویدادهای تاریخی و فرهنگی رو به افزایش است.

شفیعی افزود:در این تفاهم‌نامه مقرر شده استکه مجتمع فرهنگی- اداری امام خمینی(ره) آمل با ایجاد پلاتو،استانداردسازی سالن و مرمت اساسی ساختمان توسط شهرداری و استانداردسازی سالن به لحاظ فنی و تخصصی توسط اداره کل ارشاد استان مازندران و حمایت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجموعه تئاتر شهر آمل تبدیل شود.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد با اعلام به اینکه در مدیریت حوزه کلان شهری در امرو توسعه فرهنگ و مباحت خدماتی کمتر هستند، گفت: اکنون در بین برخی از مدیران شهری نگاه درست، دقیق و دغدغه فرهنگی وجود دارد.

شفیعی با اشاره به اینکه جذب توریست و معرفی مناطق گردشگری در گذشته بسیار در توسعه شهری تاثیر گذار بوده است،افزود:اما اکنون در بسیاری از شهرها فقط به این امر اکتفا نمی‌کنند و نگاه‌شان تغییر یافته است.

وی همچنین به زمینه توسعه به توسعه فرهنگی و هنری در شهر اشاره و تصریح کرد: مدیران با ایجاد تئاتر شهری و اجرای نمایش‌ها می‌توانند موفق به جاذبه‌های توسعه شهری و اقوام بومی را افزایش دهند.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه راه‌اندازی تئاتر شهر در مراکز هر استان در دستور کار قرار می‌گیرد اما تاسیس آن در شهر آمل با وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت بالای این شهر قابل قبول است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.