اردبیل؛

انتخاب مشگین‌شهر به عنوان پایلوت گردشگری عشایر کشور

فرماندار مشگین‌شهر گفت: شهرستان مشگین شهر به عنوان پایلوت گردشگری عشایر در کشور انتخاب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ابراهیم امامی افزود: در پی سفر رئیس سازمان امور عشایر کشور این شهرستان به عنوان پایلوت گردشگری عشایر انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه دامنه های سبلان و ییلاق و قشلاقات مشگین شهر مامن و محل سکونت عشایر است، گفت: جذابیت و پتانسیل های گردشگری عشایر در این شهرستان فراهم است.

فرماندار مشگین شهر افزود: در پی انتخاب این شهرستان اعتبار اولیه ۵۰۰ میلیون ریالی جهت مطالعه ظرفیت های گردشگری عشایر شهرستان تخصیص یافته است تا پروژه های گردشگری و برنامه ها بر اساس مطالعات اولیه باشد.

امامی گفت: این اعتبار به شهرستان ابلاغ شده و قرار است بعد از تکمیل مطالعات برای تداوم طرح اعتبارات دیگری نیز اختصاص یابد.

وی با تاکید به اینکه گردشگری از محورهای اصلی توسعه شهرستان مشگین شهر است، متذکر شد: به دلیل پتانسیل های متعدد تلاش بر این بوده با مشارکت بخش خصوصی طرح های مختلف گردشگری در این شهرستان اجرا شود.

وی استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت های طبیعی و تاریخی این شهرستان را از محورهای برنامه های گردشگری قلمداد کرد و افزود: در این راستا طی سال های اخیر اقداماتی انجام شده و ظرفیت های گردشگری مشگین شهر احیا شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.