کرمان؛

وجود غارهای ناشناخته در ریگان

در شهرستان ریگان و در مناطق کوهستانی تعدادی غار وجود دارد که برخی از آنها هنوز شناخته شده نیستند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان در این شهرستان و در مناطق کوهستانی تعدادی غار وجود دارد که برخی از آنها هنوز شناخته شده نیستند، دو غار در منطقه دهنه عباسعلی وجود دارد، یکی از آنها دارای طول زیادی است که صدای آب از داخل آن شنیده می‌شود با شناسایی این غارها اقتصاد شهرستان ریگان تغییر شگرفی در آن ایجاد خواهد شد واین شهرستان قطب غارها در شرق استان خواهد شد .

فرماندار ریگان گفت: این غارها در 50 کیلومتری مرکز شهرستان و در منطقه دهنه عباسعلی و در کوه‌های این منطقه وجود دارند که هنوز ناشناخته مانده‌اند‌.

امین باقری افزود: به گفته اهالی منطقه این غار یکی از بزرگترین غارهای شهرستان است که تعدادی از اهالی منطقه آنها را کشف کرده‌اند و به زودی کار شناسایی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از غارهای شهرستان ریگان در منطقه باغ‌ستاره در دهکن وجود دارد و اهالی این مناطق از آن دیدن می‌کنند.

فرماندار ریگان خاطر نشان کرد: غار معروف پاسرخ در حاشیه رودخانه پاسرخ است که به دلیل قرار گرفتن در مسیر روستای هدف گردشگری کوهشاه عده زیادی از آن بازدید می‌کنند و جاری شدن رودخانه پاسرخ از کنار این غار یکی از جلوه‌های طبیعی مناطق کوهستانی شهرستان است.

باقری افزود: این غار در 30 کیلومتری مرکز شهرستان ریگان و در حاشیه رودخانه فصلی پاسرخ قرار دارد که به دلیل قرار گرفتن در حاشیه رودخانه علاقمندان زیادی دارد.

وی افزود: چند‌ غار دیگر در منطقه انار بالا و تک‌فرهاد وجود دارد که نیاز به شناسایی و معرفی دارند و اگر این غارها در ریگان شناسایی شوند ظرفیت‌های خوبی برای گردشگری است و این شهرستان به قطب گردشگری در استان کرمان تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: غار ، ناشناخته ، ریگان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.