تکذیب جوسازی‌ها/ امیرعبداللهیان موافقت ایران با کنار رفتن اسد از قدرت را تکذیب کرد

در پی جوسازی برخی رسانه‌های غربی در خصوص موافقت ایران با کنار رفتن بشار اسد از قدرت ظرف 6 ماه آینده، حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه این ادعا را قویا تکذیب کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی جوسازی برخی رسانه‌های غربی در خصوص موافقت ایران با کنار رفتن بشار اسد از قدرت ظرف 6 ماه آینده، حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه این ادعا را قویا تکذیب کرد.


وی افزود: یکی از موضوعات مناقشه برانگیز، تعریف متفاوت از گروه های تروریستی بود. معتقدیم معارضه مسلحانه معتدل نداریم و اینها مثل آهنربا جذب سایر گروه های تروریستی می شوند.

امیرعبداللهیان در رابطه با بحث های این جلسه گفت: برخی کشورها روسیه را متهم می کردند که گروه هایی به جز جبهه النصره و داعش را هدف قرار می دهد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: بیانیه 9 بندی تنظیم شده که مطابق با آن، همه طرفین بر مبارزه با تروریسم تاکید کردند. همچنین بر تعیین سرنوشت سوریه توسط مردم سوریه تاکید شد. در این بیانیه قرار بود جدول زمان بندی درباره کناره گیری بشار اسد ارائه شود که  با تلاش دکتر ظریف این جدول از متن بیانیه حذف شد و این بیانیه مبنای گفتگوهای بعدی خواهد بود.

همزمان با برگزاری نشست وین 2 درباره سوریه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه ایران موافقت کرده که اسد ظرف شش ماه از قدرت کنار برود.

رویترز یکی از مهم‌ترین رسانه‌های غربی بود که این خبر تحریف شده را منتشر کرده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۹ آبان ۱۳۹۴
از کسانی که ارادتشون رو به اوباما نشون دادن بعید هم نیست
Greece
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۹ آبان ۱۳۹۴
میان دو موضوع " تشکیل دولت انتقالی " و " برکناری بشار اسد " تفاوتی مشاهده نمی شود.آنچه که مورد نظر مردم مسلمان و مظلوم و رنج کشیده سوریه می باشد همانا ماندن بشار اسد در مسند ریاست جمهوری می باشد و نمایندگان ما در مذاکرات بایستی بر این مبنا مذاکره کنند و مواردی چون " بازی یا مسابقه برد-برد " ، " شکستن کاسه ها " و یا " تعداد گل زده به حریف و یا گل خورده از حریف " را کنار بگذارند.
آخرین اخبار