ریابکوف: عملیات زمینی در سوریه مردود است/ با عراق درباره استفاده تروريست‌ها از تسليحات شيميايی گفتگو می‌کنیم

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد هیچ کشوری نمی‌تواند بدون موافقت دمشق، عملیات نظامی زمینی در خاک سوریه انجام دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، امروز جمعه اعلام کرد مسکو در خصوص مسئله استفاده تروریستها از تسلیحات شیمیایی در عراق سرگرم مذاکره و رایزنی با مقامات بغداد است. 

 ریابکوف اعلام کرد : «‌ تروریست ها به واقع تلاش می کنند به انواع تسلیحات شیمیایی دست پیدا کنند. مواردی وجود داشته است در خاورمیانه و در عراق و سوریه که گروه های تروریستی بر ضد نیروهای دولتی از مواد سمی شیمیایی استفاده کرده اند به ویژه در سوریه بر ضد غیر نظامیان. این امر مستلزم واکنش مناسب و اقدام مقتضی از سوی جامعه بین المللی و نیز بازرسان و گروه های تحقیقاتی مربوط است. »

وی افزود : « ما خواهان آن هستیم که مکانیسم و سازوکار مشترکی که اخیرا برای تحقیقات در این خصوص در سوریه به کار گرفته شد ، به عراق نیز تعمیم یابد و در این کشور نیز به کار گرفته شود. ما سرگرم مذاکره در این خصوص با مقامات عراقی و نیز همه شرکای بین المللی هستیم . البته واکنش ها به این درخواست همواره سازنده نیست ولی ما تلاش می کنیم تا درک مشترکی از ضرورت و اهمیت تلاش ها در این زمینه در جامعه بین المللی به وجود بیاوریم. »‌

مدیر اداره کنترل تسلیحاتی و منع اشاعه هسته ای وزارت خارجه روسیه دیروز تایید کرد داعش از عوامل شیمیایی استفاده می کند که خود تولید کرده است. 

معاون وزیر امورخارجه روسیه همچنین اعلام کرد هیچ کشوری نمی‌تواند بدون موافقت دمشق، عملیات نظامی زمینی در خاک سوریه انجام دهد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: سرگئی ریابکوف روز جمعه در نشست خبری در پاسخ به احتمال عملیات زمینی نیروهای امریکایی در خاک سوریه گفت: «از نظر مسکو، بحث انجام هر گونه عملیات نظامی در خاک سوریه بدون هماهنگی با دولت دمشق پذیرفتنی نیست.»   

اظهارات معاون وزیر امور خارجه روسیه در حالی مطرح شد که نشست وین درباره بحران سوریه روز جمعه برگزار می‌شود. حدود 20 کشور از جمله آمریکا، روسیه، ایران و عربستان سعودی برای حضور در این نشست حضور دارند. با این وجود سوریه در این اجلاس حضور ندارد.

روسیه از تاریخ 8 مهر با مجوز دولت دمشق حملات هوایی علیه گروه‌های تروریستی در سوریه را آغاز کرده‌ است.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار