راز هدف جدید گوگل توسط اندونزی فاش شد!

اندونزی به عنوان مرحله جدید آزمایش و اجرای پروژه اینترنتی گوگل اعلام شده است، پروژه ای که هدف از آن تامین پوشش جهانی اینترنت عنوان می شود.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قرار است بالون های اینترنتی گوگل مرحله دیگر برنامه این شرکت را با قرار گرفتن در استراتسفر جو زمین برفراز اندونزی آغاز کنند. براساس اعلام سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا، حدود 250 میلیون نفر در کشور اندونزی که از حدود 17 هزار جزیره تشکیل شده است، زندگی می کنند و از این تعداد، تنها 42 میلیون نفر به اینترنت دسترسی دارند.
 
گوگل قصد دارد پروژه دو ساله خود را موسوم به Loon برای عرضه اینترنت جهانی، از طریق ارسال سیگنال های اینترنتی پرسرعت از مجموعه ای از بالون های هلیومی عملی کند که در فاصله 60 هزار فوتی زمین قرار می گیرند. گفته می شود درآمدهای حاصل از تبلیغات دیجیتالی گوگل منبع اصلی تامین مالی این پروژه هستند. 
 
پروژه لون هنوز در حال آزمایش فناوری آن است و بنا بر این هنوز هیچ براوردی در خصوص زمان فروش خدمات اینترنتی به شخصیت های حقیقی و حقوقی که در برد بالون ها قرار دارند، وجود ندارد. در صورت اجرای پروژه گوگل در اندونزی، فروش خدمات دسترسی به اینترنت در این کشور که حدود 319 میلیون شماره تلفن همراه در آن وجود دارد، از طریق ارائه دهندگان خدمات بی سیم انجام می شود و صدها بالون گوگل به عنوان برج های تلفن همراه در آسمان عمل می کنند. 
 
این پروژه تاکنون در نیوزیلند، استرالیا و مناطق دور افتاده در کالیفرنیا و برزیل آزمایش شده است و اندونزی به واسطه گستردگی و موقعیت جغرافیایی آن، گام مهمی در این پروژه محسوب می شود. پروژه لون سال 2011 توسط یکی از بخش های نسبتا مخفی شرکت گوگل آغاز شد. این شرکت نخستین بار در ژوئن 2013 در پی ارسال 30 بالن پلاستیکی به هوا در نیوزیلند، از این پروژه پرده برداری کرده است.
 
اخیرا ناسا نیز تحقیقاتی را در رابطه با بالن های پرفشار انجام داد و اعلام کرد که این بالن ها روزی در اتمسفر مریخ به کار گرفته خواهند شد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

منبع: ایتنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار