دولت یارانه را در حوزه فرهنگ رعایت کند

دولت به جای افزایش تعرفه واردات کاغذ، یارانه را در حوزه فرهنگ رعایت کند.

علی موذنی، نویسنده درخصوص تأثیر افزایش تعرفه واردات کاغذ بر روی کار نویسندگان به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: به نظرم پسندیده‌تر آن است که دولت یارانه را در حوزه فرهنگ رعایت کند.

وی افزود: به نظر من هر حرکتی که به گرانتر شدن کتاب منجر بشود، با توجه به اینکه مردم ما اکثرا برای کتاب نخواندن خود بهانه گرانی را مطرح می‌کنند، آسیب جبران ناپذیری به سطح مطالعه کشور می‌زند.

وی افزود: در حال حاضر گرانتر شدن لوازمی که به کتاب مربوط می‌شوند، مزید بر علت کاهش سطح سالیانه مطالعه کشور خواهد بود.

 
آرزوی گسترش نذر کتاب را دارم

موذنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اجرای طرح نذر کتاب را تحسین کرده و گفت: من آرزوی گسترش این طرح را دارم و آرزومندم که مردم را در صف‌هایی ببینم که برای نذر کتاب بوده است.

وی افزود: منظره قشنگی است که ببینی مردم کنار خیابان نشسته‌اند و کتابی را تورق می‌کنند که نذری گرفته‌اند، نه فقط ظرف‌های یکبار مصرف غذا را که در دست دارند و بعد همین ظرف‌ها را با وجود سطل زباله، در خیابان‌‌ها رها کرده و منظره ناخوشایندی به جا می‌گذارند.

این نویسنده با تأکید بر اینکه نذر کتاب یک حرکت کاملا فرهنگی است، اظهار داشت: بسیار پسندیده است که در تکایا، مساجد و حتی در محدوده کوچکتری مثل منازل چندین جلد کتاب بخرند و آن را هدیه بدهند. 

موذنی ادامه داد: مساجد و تکایا می‌‌توانند کتاب‌های دینی، مذهبی، تاریخی و داستانی را تهیه کرده و در اختیار مردم قرار بدهند.

وی تصریح کرد: تصور کنید که با توجه به گرانی کتاب برای دانشجوها، چقدر خوب است که مساجد و تکایا بخشی از پول نذرشان را نذر خرید کتاب برای دانشجویان کم بضاعت کنند یا نذر کنند که کتاب‌های کتابخانه‌ها را با مشاوره افراد مطلع تقویت کنند. 

این نویسنده گفت: در هر صورت در گسترش نذر کتاب برکت‌های بسیاری نهفته است که باعث رشد فرهنگی جامعه چه در زمان حال و چه در آینده خواهد شد.


راه‌اندازی کمپین‌های کتابخوانی نشریات زرد را سبز می‌کند 

موذنی در ادامه نظر خود در مورد میزان تأثیر راه‌اندازی کمپین‌های کتابخوانی توسط هنرمندان و ورزشکاران بر ترویج فرهنگ کتابخوانی چنین گفت: هر حرکتی که به گسترش کتابخوانی، خرید کتاب و گسترش صنعت چاپ از طرف هر کسی منجر بشود، کار پسندیده‌ای است.

وی اظهار داشت: ورزشکارها و هنرمندان به این دلیل که چهره‌های شناخته شده‌ای برای مردم هستند، می‌توانند با راه‌اندازی کمپین‌های کتابخوانی، مردم و به خصوص نوجوانان و جوان‌ها را به کتابخوانی تشویق کنند و اگر در این راه با مشاوره با افراد مطلع در زمینه‌های تخصصی کتاب همفکری داشته باشند، حرکت فرهنگیشان موثرتر خواهد بود.

این نویسنده خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کمپین‌های کتابخوانی از نظر من بسیار پسندیده است و می‌تواند نشریات زرد ما را در حوزه‌های ورزش و هنر سبز بکند.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.