اصفهان؛

تهدیدهای پیشرفته حوزه های سایبری و پرتویی به شکل دائمی رصد می شود

مدیر عملیات سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تهدیدهای پیشرفته و جدید دشمن در حوزه سایبری، پرتویی و موارد مشابه به طور دائم رصد می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عبدالرحمن پور اسد در نخستین رزمایش پدافند غیرعامل زیستی راه آهن جمهوری اسلامی در اصفهان اظهارکرد: تهدیدهای کنونی پیشرفته و متغیر است و همین امر لزوم آمادگی همه جانبه دستگاه ها و سازمان ها را می طلبد.

وی افزود: پیش از این هر اتفاقی و تهدیدی در کشور رخ می داد نظامی بود، اما اکنون تهدیدها پیشرفته ومتغیر است.

وی تاکید کرد: تهدیدهای خرابکارانه بیشتر در اماکن پر تراکم جمعیتی مانند ایستگاه های راه آهن، ترمینال های مسافربری و فرودگاه ها متمرکز می شود و بدین جهت رزمایش ها بهترین اقدام برای ارتقای آمادگی کشور برای مقابله با تهدید است.

پوراسد در خصوص نخستین رزمایش پدافند غیرعامل زیستی راه آهن جمهوری اسلامی نیز گفت: این رزمایش آمادگی راه آهن را برای مقابله با تهدیدهای زیستی تا حد زیادی بالا برد.

مدیر عملیات سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه رزمایش فوق فراتر از حد انتظار برگزار شد، افزود: ارتباطات مخابراتی موثر و استفاده از ویدئو کنفرانس و رصد تصویری رزمایش در تهران از ویژگی های بارز این رزمایش بود.

این رزمایش از ساعت 5 بامداد تا 11صبح روز چهارشنبه در قطار مسیر مشهد مقدس به اصفهان حامل 400 مسافر و همچنین ایستگاه راه آهن اصفهان با مشارکت 500 نیروی دست اندرکار و 110 وسیله نقلیه برگزار شد.

فراخوان اعضا مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه آهن اصفهان، تشکیل جلسه مدیریت بحران و اعلام وضعیت اضطراری ، فعال سازی تیم های عملیاتی، جداسازی مسافران سالن های 9 و 10 این قطار، اعزام تیم های امدادی برای کمک رسانی به حادثه دیدگان و مسافران مسموم از جمله اقدامات این رزمایش بود.

همچنین راه اندازی کمپ قرنطینه، ایجاد دیوار حائل بین مسافران سالم و حادثه دیده در کوپه قطار، توقف قطار در مسیر برای اعزام گروه های پزشکی، امدادی و آتش نشانی، حضور آمبولانس و بالگرد امدادی و انتقال مصدومان، پاک سازی محیط احتمالی آغشته به مواد میکروبی از دیگر فعالیت های انجام شده در این رزمایش بود.

این رزمایش با مشارکت سازمان پدافند غیرعامل کشور، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، هلال احمر، هوانیروز، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، اداره گاز و مخابرات برگزار شد.

انتهای پیام/گ
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.