ادعای سناتور دموکرات آمریکایی:

تشدید اقدامات شرورانه ایران در خاورمیانه پس از توافق هسته‌ای

سناتور دموکرات آمریکا خواستار شفاف‌سازی درخصوص تمهیدات اوباما برای مقابله با تشدید «اقدامات شرورانه» ایران در خاورمیانه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بریت بارت، «بن کاردین،» عضو ارشد حزب دموکرات در «کمیته روابط خارجی» سنا، دیروز (چهارشنبه) در جلسه این کمیته، از «آن پترسن،» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در «دفتر امور خاورنزدیک،» خواست سیاست‌های «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا، را برای مقابله با آنچه وی تشدید «اقدامات شرورانه» ایران در خاورمیانه پس از حصول توافق هسته‌ای خواند، تشریح کند. کاردین همچنین هشدار داد: ایران پس از لغو تحریم‌ها، اینگونه اقدامات خود را افزایش خواهد داد. 

پترسن در پاسخ به این سؤال، با ادعای اینکه دولت آمریکا از افزایش اقدامات به‌اصطلاح «تحریک‌آمیز» ایران در ماه‌های اخیر، آگاه است، گفت: «گام نخستی که دولت اوباما در این زمینه برداشته است "همکاری بسیار نزدیک" با اسرائیل و "شورای همکاری خلیج[‌فارس]" و کمک به آن‌ها برای مقابله با تهدیدات ایران است.» وی از اتخاذ تمهیدات مقابله با «نفوذ سایبری» ایران، از جمله این اقدامات نام برد. بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات، کشورهای عضو « شورای همکاری خلیج[‌فارس]» هستند. 

لغو تحریم‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بخشی از توافق هسته‌ای بدست‌آمده میان این کشور و شش قدرت جهانی در ماه ژوئیه سال جاری (تیرماه)، است. برخی کارشناسان آمریکایی تخمین می‌زنند با لغو این تحریم‌ها، 150 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران، آزاد خواهد شد. کارشناسان دولت اوباما ادعا می‌کنند تهران پس از پرداخت دیون خود که مبلغ بسیار هنگفتی است، تنها 56 میلیارد دلار برای بازسازی زیرساخت‌ها و توسعه خدمات عمومی، در اختیار خواهد داشت.  

مقامات نظامی آمریکا و همچنین رئیس‌جمهور این کشور مدعی شده‌اند ایران دارایی‌های آزاد‌شده را برای تشدید اقدامات تروریستی خود، به‌کار خواهد برد. پترسن همچنین مدعی شد واشینگتن با زیرنظر گرفتن ایران، برای مقابله با هرگونه اقدام این کشور «آمادگی کامل» دارد. وی از ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص خودداری کرد.      



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار