این مجموعه‌ها را از دست ندهید!

در هفته‌ای دیگر از پاییز نگارخانه‌های شهر با آثار و هنرمندان جدیدی مزین شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به لطف وجود نگارخانه‌ها و گالری‌ها دومین ماه از فصل پاییز هم با هنر آمیخته شده و پاییزی رنگارنگ از انواع هنرها میزبان نگاه‌های مشتاق شده است تا بازهم دریچه‌ای نو به روی دوستداران این دنیا بگشاید.
 
در ادامه این گزارش می‌توانید اسامی و مشخصات تعدادی از این نمایشگاه‌ها را بخوانید:


خانه هنرمندان ایران
 
این خانه از چهارشنبه ششم تا 14 آبان ماه در هفت نگارخانه خود آثار چهارمین نمایشگاه دوسالانه انجمن صنفی طراحان گرافیک را به نمایش می‌گذارد.
 
علاقه‌مندان به بازدید از این رویداد هنری می‌توانند تا تاریخ مذکور به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی، باغ هنر مراجعه کنند.


گالری اعتماد 1 و 2

این نگارخانه از جمعه هشت آبان میزبان آثار لاله معمار اردستانی می‌شود؛ طراحی و نقاشی‌های این هنرمند با عنوان «آوازخوان» تا 19 آبان در این گالری پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

اردستانی در متنی راجع به حس و فضای نمایشگاهش نوشته است:

دم و بازدم
و دوباره دم و بازدم
راوی شروع به روایت قصه‌ای می‌کند
قصه سفیدی کاغذ و سیاهی قلم
قصه عشق وخیال
قصه آوازخوان و آواز
...
می‌خواند و می‌خواند
گاهی هم برعکس می‎خواند
گاهی روی خط و گاهی خارج از خط، 
تا به نقطه‌ای وصل شود و گم نشود.  
و در این لحظه، تنها آوای درون واسطه‎ این خلقت است.
 
گالری اعتماد دو هم آثاری از پوریا رضی با عنوان «حد فاصل» را به نمایش می‌گذارد که این نمایشگاه هم تا 19 آبان در نياوران، ميدان ياسر، خيابان ياسر، خيابان موسوی، خيابان بوکان، دوراهی سمت راست، پلاک 4 برقرار خواهد بود.


نگارخانه هور
 
محمد فاسونکی از جمعه با آثار خود به این گالری می‌آید.

نمایشگاه نقاشی‌های این هنرمند تا 20 آبان پذیرای هنردوستان خواهد بود و علاقه‌مندان جهت بازدید می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها به نشانی خيابان مطهری، خيابان ميرزای شيرازی شمالی، کوچه نعيمی، شماره 16 مراجعه کنند.
 

هجای ناتمام

این عنوان نمایشگاهی است که از هشت تا 12 آبان در گالری هور برگزار می‌شود.

کیارنگ اعلایی هنرمندی است که با عکس‌های خود در این نمایشگاه حاضر می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه بجز پنجشنبه‌ها به نشانی خيابان ميرزای شيرازی، کوچه بيستم، پلاک 2، طبقه همکف مراجعه کنند.
 

پنجمین داستان

گالری سیحون آثار رضا میلانی را از 7 آبان در معرض دید عموم می‌گذارد.

مجموعه عکس‌های این هنرمند با عنوان «پنجمین داستان» تا 20 ام این ماه به نشانی  خيابان وزراء، كوچه چهارم، شماره 11 قابل بازدید است.
 

گالری جرجانی

نمایشگاه گروهی نقاشی متشکل از 5 هنرمند از 8 آبان در گالری جرجانی برگزار می‌شود.

این نگارخانه تا 20 آبان پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود؛ همچنین هنرمندانی چون محمودرضا زندپور، نسیم تقی‌پور، علی شایسته و ... در این نمایشگاه با آثار خود حضور دارند.
 

ما لعبتکان

اوریا محمودی از 8 آبان با عروسک‌های خود در گالری 26 حاضر خواهد شد.

عنوان این مجموعه «ما لعبتکان» است که تا 13 این ماه برقرار خواهد بود، علاوه بر این در متنی در خصوص این نمایشگاه نوشته شده:

ما لعبتکانیم و فلک لعبت باز
از روی حقیقتی نه از روی مجاز
یک چند در این بساط بازی کردیم
رفتیم به صندوق عدم یک یک باز

قطار مهمانی سر می‌رسد و ما یکی یکی های ساکتی می‌بینیم که به خاستگاه خالقشان بر زمین دید و بازدید می‌نشینند. یکی یکی های عجیب که دهانی دوخته دارند و پر شده‌اند از خیلی ناگفتنی‌ها که بیرون می‌زند فریادشان از پوست و خونشان.

به مانند گمشده‌ای در تاریخ بشر بوده‌اند که اکنون قطار مهمانی آنان را سر می‌رساند و به اتمام می‌رسد دوران خاموشیشان. عروس می‌شوند و زاد و ولدشان همچون صندوقچه‌ای کهنه دهان به ناله باز می‌کند.  

بله... سردشان است و بغضی از کینه بر دل بزرگ کرده‌اند که شاید همین امروز به دنیا بیاید، آنگاه لباس عزا می‌پوشند و جشن می‌گیرند هر آنچه را که همیشه نداشته‌اند.

قطار مهمانی سر می‌رسد و ما یکی یکی های تازه‌ای می‌بینیم که به خاستگاه خالقشان بر زمین دید و بازدید می‌آیند و قصد دارند تا برقصند که نیست اندکی پا برای چرخیدن و نیست اندکی دست برای تاب دادن.
 
 
نگارخانه محسن
 
نگارخانه محسن، آثار گوهر دشتی را از هشتم آبان به نمایش می‌گذارد.

این نمایشگاه عکس تا 19 آبان پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود و برای بازدید از آن می‌توانید به نشانی ظفر، خيابان ناجی، خيابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مينای شرقی، پلاک 42 مراجعه کنید.

همچنین گالری محسن همکف، آثار امید مهدی‌زاده با عنوان «مرگ/بازتولید» را نیز به نمایش می‌گذارد.
 

نگارخانه گلستان

گالری لیلی گلستان میزبان آثاری از رایکا میلانیان می‌شود.

مجموعه نقاشی‌های این هنرمند از 8 آبان تا 13 این ماه در گالری مذکور واقع در خيابان دروس، خيابان كماسايی، پلاک 34 قابل بازدید خواهد بود.
 

قاب برعکس

نگارخانه کمال‌الدین بهزاد به نشانی بلوار کشاورز، نبش 16 آذر، نمایشگاه گروهی نقاشی را از 9 آبان برگزار می‌کند.

علی فرجی، علی مهاجران، بهمن قاسمی، تارا فرهانی، رضا آرتمن، عارف کیا، افشین مرادی، رضا رضائی، فرید عطایی، مهدی امام زاده و ... از هنرمندان این مجموعه هستند که تا 14 آبان پذیرای هنردوستان خواهند بود.

گالری کمال‌الدین بهزاد 2 هم در همان تاریخ نقاشی‌های آزاده کرمی را به نمایش می‌گذارد.
 

رشد متلاطم

این عنوان نمایشگاه سحر خلخالی است که از 8 آبان در گالری شیرین به نمایش گذاشته می‌شود.
 
نقاشی‌های این هنرمند تا 20 آبان در نگارخانه نامبرده قابل بازدید هستند، علاوه بر این نمایشگاه در گالری شیرین 2 هم مجموعه‌ای شامل عکس و صدا با عنوان درگیری‌های آروند دشت آرای نیز قابل بازدید خواهد بود.


شاخ بازی

این عنوان نمایشگاه عارف رودباری شهمیری است که از 8 آبان تا 27 ام این ماه در گالری سیحون دو برگزار می‌شود.

رودباری راجع به این نمایشگاه که در قالب مجسمه است نوشته: بهار است و شاید هم تابستان و شاید، تمامی فصل‌هایی که به آن وابسته‌ایم. هر چه هست باد خنکی می‌وزد لا به لای غنچه‌های سفید پنبه‌های روستا و درختان صنوبری که روستای من با آن آغاز می‌شود. سالهاست که این صنوبران به یمن گنجشککان «تجن» می‌خوانند و من نیز هم. اینجا یاد گرفته‌ام که چه باشم. یاد گرفته‌ام که نفس‌های آدم‌هایی که با آنها زندگی می‌کنم را بشمارم و حتی خوب می‌دانم که اینجا چقدر زمین است برای دویدن و چندتا ماهی است که می‌توانند بر خلاف جریان آب حرکت کنند و یا اینکه که چه تعداد گاو شالیزارهای «پنبه چوله» را «ما» می‌کنند. چیز زیادی نیست، چیز زیادی نبوده، هر چه هست ضرباهنگ‌های عاشقانه مادرم است که به من قوت می‌دهد تا بر آهن، سازی تازه بزنم که شنیدن داشته باشد. من در تلاشم تا نقطه نقطه جریان زندگی ام را بر روی این آهن پاره‌ها حک کنم و لاغیر و هیچ چیز به این اندازه که بتواند خودم را به خودم نزدیک می‌کند سیرابم نمی‌کند. این مجموعه، شیطنت‌های «کودکی ده ساله بودنم» است که می‌بینید و سعی کردم تجربه‌های تازه‌ای که بدست آوردم را از سرزمینم مشق کنم و خوشحالم که تا به امروز از آن مردود نشده‌ام.  
 
علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا تاریخ مذکور همه روزه به جز دوشنبه‌ها و جمعه‌ها به نشانی خيابان مقدس‌اردبيلی، کوچه کيهان، کوچه سيمايی، شماره 24 مراجعه کنند.


مکان تهی

محمد خلیلی هنرمند با سابقه کشورمان این بار کارهای خود را با عنوان مکان تهی به گالری «اُ» آورده است.

نقاشی‌های این هنرمند تا 20 آبان واقع در خيابان ويلا (نجات‌اللهی)، کوچه خسرو،‌ پلاک 46 قابل بازدید خواهند بود.


معماری ایران 830 نانومتر

این عنوان نمایشگاه عکس‌های سروش کیایی است که از جمعه تا 17 آبان در گالری آرته میزبان بازدیدکنندگان است.

در متنی درباره این نمایشگاه آمده است: عکاسی به روش مادون قرمز همواره به خاطر جنبه‌های علمی و پژوهشی مورد توجه بوده است، اما از زمانی که این روش در دسترس عموم علاقه‌مندان عکاسی قرار گرفت، بسیاری از آن برای بیان هنری استفاده کرده‌اند. در این مجموعه از این روش (عکاسی مادون قرمز) برای ثبت بسیاری از بناهای آشنای معماری ایرانی استفاده شده است. آنچه مرا به شوق می‌آورد دلایل گوناگون دارد که شاید مهم‌تر از همه تعلق خاطرم به میراث کهن و باشکوه سرزمین‌مان باشد. در این عکس‌ها که در طول سفرهای متعدد به نقاط مختلف ایران ثبت شده‌اند، کوشیده‌ام با ارائه‌ی تصویری متفاوت از مناظر و بناهایی که در خاطر بیننده بوده آشنایی‌زدایی شود. هدف فراموش‌کردن خاطرات نیست، بلکه تلنگری است برای آشنایی دوباره.


گالری  آب /‌ انبار

این گالری آثار رضا عابدینی را تا 5 آذر به نمایش می‌گذارد.

قالب آثار گرافیک و خط نقاشی هستند و علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید بجز شنبه‌ها به نشانی خيابان انقلاب، دروازه دولت، خيابان خاقانی، کوچه روشن منش، پلاک 2 مراجعه کنند.

علاوه بر گالری‌های مذکور، نگارخانه‌های دیگری چون نگاه، آناهیتا، مهروا، مجموعه لاجوردی، اثر، جانا و چند مجموعه دیگر پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان خواهند بود.
 


گزارش از: فاطمه شهدوست 



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار