فرانسه: چشم‌انداز حل بحران سوریه بدون اسد محکوم به شکست است

رئیس هیئت پارلمانی فرانسه که به سوریه سفر کرده است، اعلام کرد یافتن راه‌حل بحران سوریه بدون حضور رئیس‌جمهور این کشور غیرممکن است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی‌وی، «جان فردریک بواسون،» عضو جمعیت ملی فرانسه و رئیس «حزب دموکرات مسیحی» که ریاست هیئت پارلمانی حاضر در سوریه را برعهده دارد، سه‌شنبه پس از دیدار خود با سخنگوی مجلس سوریه، اظهار داشت: حل بحران سیاسی سوریه نیازمند برگزاری گفتگوها با "بشار اسد،" رئیس‌جمهور این کشور است.

وی همچنین اظهار داشت کشورهای خارجی نمی‌توانند برای آینده این کشور تصمیم‌گیری کنند، بلکه این خود مردم سوریه هستند که باید رئیس‌جمهور خود را انتخاب کنند. 

بواسون افزود به مردم فرانسه خواهد گفت می‌توانیم با اتخاذ سیاست‌های دیگر نیز منافع خود را تأمین کنیم. وی همچنین ابراز امیدواری کرد دولت فرانسه سفارت این کشور را در «دمشق،» پایتخت سوریه، بازگشایی کند. فرانسه مانند دیگر قدرت‌های غربی از معارضان مسلح سوری حمایت می‌کند و سال 2012 (1391) در مخالفت با دولت قانونی سوریه، سفارت خود را در این کشور تعطیل کرد. 

سخنگوی مجلس سوریه نیز با اعلام اینکه حفظ حق‌حاکمیت و استقلال این کشور بر عهده دولت کشور است و کشورهای خارجی حق دخالت در اوضاع سوریه را ندارند. وی همچنین مسلح کردن معارضان سوری و حمایت مالی و رسانه‌ای از آن‌ها را نقض قوانین بین‌المللی دانست. 


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار