ساختار سالن آزادي در شکل‌گيري ايده‌ها مناسب است

چندي ست که نمايش "‌انبوهي از هيچکس‌" در سالن اصلي برج آزادي به روي صحنه مي‌رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حسن باستاني نويسنده نمايش در مصاحبه‌اي با روابط عمومي برج آزادي در مورد نگارش نمايشنامه اظهار داشت: اين نمايشنامه در عين حال روايت دو داستان و به صورت موازي در کنار هم مي‌باشد، روايت اول نشان دهنده ستمي‌ست که در دهه 60 و 61 هجري بر مردم کوفه واقع شده که منتظر حضور امام حسين (‌ع‌) و نجات آن ها از دست ظالمان زمان است که شروع داستان با حرکت مسلم به عنوان سفير امام در کوفه رخ مي‌دهد که در نهايت منجر به شهادت او مي شود. در روايت ديگر شرح حال زني بيان مي شود که براي گرفتن حق شنيده است فرياد‌رسي بنام حسين در کوفه خواهد آمد اما زماني که به شهر کوفه مي‌رسد واقعه عاشورا اتفاق افتاده است.

باستاني در خصوص اهميت ساختار سالن آزادي از لحاظ فضاي صحنه اي در شکل‌گيري ايده‌ها در نمايشنامه توسط نويسنده، گفت: سالن برج آزادي داراي امکانات خوبي است و از تجهيزات نور و صداي بسيار ايده‌آلي بر‌خوردار است. با توجه به حجيم بودن دکور نمايش و گستردگي فضاي سالن امکان اجراي خوبي را براي بازيگر فراهم کرده است. سالن مجموعه آزادي اين امکان را مي دهد که نويسنده اکثرايده‌هاي خود را که در سر مي‌پروراند بر روي سن پياده کند.‌

وي با توجه به کمبود‌هاي سالن‌هاي نمايش براي گروه‌هاي تئاتري، مجموعه آزادي را به عنوان يکي از سالن‌هاي پيشرفته و حرفه‌اي معرفي نمود و خواستار هر چه توجه بيشتر مسئولين به اين مجموعه شد.

 "‌انبوهي از هيچکس‌" حکايت‌گر سفر مسلم بن عقيل به شهر کوفه قبل از واقعه عاشور‌است که با حضور 18 بازيگر اصلي و 25 بازيگر حرکات فرم وقايع را براي تماشاگران بازگو مي‌کند. اين نمايش به کارگرداني "‌مصطفي عبداللهي‌" و نويسندگي "‌حسن باستاني‌" دوازدهمين شب اجراي خود را پشت سر گذاشته است.

"‌انبوهي از هيچکس‌" تا 4 بهمن به غير از روزهاي شنبه‌ ساعت 18 در سالن اصلي برج آزادي به روي صحنه مي‌رود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار