اصفهان؛

کشف سابقه سکونت 40000 ساله انسان در منطقه کاشان

دبیر علمی همایش کاوشهای باستان شناسی کاشان گفت : بر اساس یافته های باستان شناسی سابقه سکونت انسان در منطقه کاشان به بیش از 40000 سال قبل می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محسن جاوری دبیر علمی همایش کاوشهای باستان شناسی کاشان با اعلام این مطلب افزود همزمان با روز جهانی باستانشناسی، گروه باستان شناسی و پژوهشگاه علمی دانشگاه کاشان با همکاری میراث فرهنگی اقدام به برگزاری اولین همایش کاوش های باستانشناسی منطقه کاشان نمود.

وی افزود بی شک منطقه کاشان شامل یک محدوده وسیع جغرافیائی است که شامل شهرستانهای کاشان، نطنز و آران و بیدگل است، در این مجموعه بزرگ بر اساس یافته های باستان شناسی انسان، زندگی اجتماعی خود را از 40000 سال قبل آغاز نموده و از آن زمان تاکنون زندگی اجتماعی انسان تداوم یافته است.

جاوری تصریح کرد تعداد محوطه های باستان شناسی و پراکندگی آنها در دوره های مختلف (از دوره پیش از تاریخ و پس از آن و حتی تا دوران اسلامی) همچون محوطه باستانی «سیلک» و «اریسمان» و مناطقی همچون «وی گل» نشان دهنده ادوار درخشان حضور انسان در این مناطق است.

مدیر میراث فرهنگی کاشان تأکید کرد با توجه به اهمیت شناخت سیر تطور فرهنگ و تمدن در فلات مرکزی ایران، اولین همایش دستاوردهای باستان شناسی کاشان با حضور باستان شناسان و صاحبنظران در دانشگاه کاشان برگزار گردید.

در این همایش که با حضور سمیع الله حسینی مکارم معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور و جمعی از باستان شناسان و صاحبنظران در حوزه های تاریخ، معماری و هنر برگزار شد، پژوهشگران بیست مقاله علمی در حوزه های باستان شناسی، هنر و معماری منطقه کاشان ارائه کردند.  

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.