سازمان ملل: بیش از 13 میلیون سوری، محتاج کمک های بشردوستانه

سازمان ملل گزارش داد 13 و نیم میلیون سوری محتاج کمک های بشردوستانه هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، مقامات سازمان ملل اعلام کردند 13 و نیم میلیون سوری که 6 میلیون نفر آنها کودک هستند، نیازمند کمک های بشردوستانه اند. آمار جدید سازمان ملل نشان می دهد شمار افرادی که وابسته به کمک های بشردوستانه هستند در 10 ماه گذشته، 1.2 درصد افزایش داشته است.

مقامات سازمان ملل اعلام کردند افزایش خشونت و تنش ها در هفته های اخیر در سوریه، بر شدت بحران انسانیِ این کشور افزوده است. چرا که تشدید خشونت ها به افزایش شمار کشته شدگان، زخمی ها و آواره های سوری افزوده است. 

در حال حاضر 6.5 میلیون آواره در سوریه وجود دارد. طبق گزارش سازمان ملل، جنگ و خشونت در سوریه باعث شده است در 4 سال گذشته، نیمی از مردم آواره شوند. حدود 393 هزار و هفصد نفر سوری در مناطقی زندگی می کنند که تحت کنترل گروه تروریستی داعش و یا جبهه النصره قرار دارد. 

سازمان ملل در سال جاری میلادی تنها توانسته است به 3.6 درصد از افرادی که محتاج خدمات درمانی هستند یاری رساند. کمک های ماهانه غذایی این سازمان نیز تنها 0.5 درصد از سوری ها را شامل می شود.

سوریه از مارس 2011 (31 روز منتهی به 12 فروردین 90) درگیر جنگ داخلی شده است. از آغاز تنش های داخلی این کشور، بیش از 250 هزار سوری کشته و بیش از یک میلیون نفر مجروح شده اند. سازمان ملل در خصوص آغاز فصل زمستان و سخت تر شدن شرایط برای آوارگان سوری هشدار داد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار