سنندج؛

تلاش برای ریشه کنی بیسوادی یک تکلیف است

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت:سواد اموزی تکلیف دینی است و اجر معنوی دارد هر کسی تا جایی که می تواند نسبت به ریشه کنی بیسوادی در جامعه همت کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، علی باقرزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با اعلام این مطلب افزود: سوادآموزی تبعات و پیامدهای بسیاری در زندگی فردی و اجتماعی و عرصه های ملی و بین المللی افراد ایجاد می کند.
 
وی به رابطه سواد با امید به زندگی، میزان درآمد، آستانه تحمل افراد و مواردی از این دست اشاره کرد و گفت: امروز در بین شاخص های توسعه انسانی سه عامل آموزش، سلامت و رفاه از عوامل اساسی در زندگی است و تا آموزش توسعه پیدا نکند سلامت تضمین نمی شود و رفاه به دست نمی آید.
 
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت:منعطف ترین نظام آموزشی را سوادآموزی اعلام کرد و گفت: امروز یونسکو سه مورد  از حرف ها و تاکید امام خمینی را در مورد سوادآموزی اعلام کرده است که این مهم نشان از اهمیت نظام جمهوری اسلامی ایران به مقوله سوادآموزی است.
 
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی، با بیان اینکه هر جا از مسجد دور شدیم از هدف دور شدیم، خاطرنشان کرد: هر وقت مسجد محور فعالیت قرار گرفت کارهایمان پیش رفت و بهترین جا برای سوادآموزی مسجد است.
 
باقرزاده، همچنین یادآوری کرد: تعلیم و یادگرفتن از مصادیق کمال است و بایستی و هر کسی تا جایی که می تواند نسبت به ریشه کنی بیسوادی در جامعه همت کند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.