کرمان؛

حمام گنجعلیخان پرجاذبه ترين نقطه توريستي کرمان

حمام گنجعلی خان یکی از بناهای بی نظیر کشور و از بناهای مجموعه گنجعلیخان در شهر کرمانست که در سال ۱۰۲۰ ه ق(۱۶۱۱ میلادی) ساخته شده‌است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان کرمان با اعلام اینکه این حمام توسط گنجعلی بیک ملقب به گنجعلیخان از حاکمان کرمان ساخته شده است، گفت: اين حمام که تا نيم قرن پيش داير بوده، يکي از زيباترين و قديمي ترين حمام هاي ايران است و با نام موزه مردم شناسي، پرجاذبه ترين نقطه توريستي شهر کرمان محسوب مي شود.

جهانشاهی افزود: سردر حمام چنان زيباست که هماهنگي کامل خود را با بازار پرشکوه و ديگر بناهاي مجموعه گنجعلیخان به تمام معنا حفظ کرده است.

وی با اشاره به اینکه کاشی های معرق، هفت رنگ و کاشی های خشتی، با تصویر انسانی از ویژگی‌های این حمام است، یادآورشد: سربینه، حوضها، حوضچه‌ها و فواره‌های متعدد آنها، نحوة گرم کردن هوای داخل حمام، چگونگی آب بندی مخازن آب و گرم کردن از دیگر ویژگی های منحصر این حمام زیباست.

جهانشاهی خاطرنشان کرد: در این حمام مجسمه هاي مومي بسيار زيبا، اشياء و وسايل گوناگون، آداب و سنن اصيل و گاه فراموش شده به نمايش گذاشته شده است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: حمام ، گنجعلیخان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.