اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عدم رعایت بعضی از مرزبندی‌ها مانع گفتگوی موثر میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان است

عضو حزب موتلفه گفت: رعایت‌نشدن بعضی از مرزبندی‌ها مانع گفتگوی موثر میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان است.

محمدمهدی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ با اشاره به سابقه گفتگوهایی بین چهره‌های دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب در سالیان گذشته اظهارداشت: عدم مرزبندی در جریان اصلا‌ح‌طلبی با وقایع فتنه 88 مانع تداوم هر گونه گفتگوی موثر در میان این جریان با اصولگرایان شده است، در حالیکه لازمه اولیه هر گونه هم‌اندیشی در مسائل کلان ملی این است که تمایزات فکری با دشمن به رسمیت شناخته شود. 

وی  در ادامه با اشاره به اینکه با اعلام مرزبندی مشخص با دشمن می‌توانیم در برخی از زیرمجموعه‌ها به تفاهم فکری برسیم، افزود: در شرایطی که برخی اصلاح‌طلبان نتوانستند مواضع صریحی در دفاع از اصول اصلی انقلاب اسلامی به نمایش بگذارند لذا با این وجود، هرگونه ائتلاف میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان خارج از اصول اصولگرایی است.

اسلامی اضافه کرد: طبیعی است که احزاب و شخصیت‌های اصلی اصولگرا در چنین شرایطی هیچ نوع همکاری و ائتلاف انتخاباتی را با اصلاح‌طلبان قبول نکنند.

وی با یادآوری اتفاقات سالهای 78 و 88 و با بیان اینکه ضرورت وحدت مدافعان اصول انقلاب اسلامی پس از حوادث تیر 78 موجب تشکیل جریان اصولگرایی در کشور شد، تصریح کرد: با فهم تلاش دشمن برای کودتای خزنده احساس شد که تمام کسانی که به قواعد اصلی انقلاب اعتقاد دارند باید در یک جریان حضور داشته باشند و با همراهی یکدیگر وحدت سیاسی را رقم بزنند.

اسلامی با اشاره به اینکه عدم مرزبندی اصلاح طلبان با دشمن در فتنه 88 پررنگ تر از قبل شد، ادامه داد: اصلاح طلبان حتی پس از حمایت سازمان منافقین از فتنه‌گران و یا زمانی که سران اسرائیل فتنه‌گران را سربازان خودشان در تهران قلمداد می کردند، از این جریان برائت نجستند لذا تا وقتی که تکلیف این مسائل و مواضع افراد در قبال فتنه مشخص نشود، مرزبندی اصولگرایان با اصلاح طلبان بخشی از ضرورت‌های مبنایی خواهد بود.

اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگرچه بخشی از اصلاح‌طلبان در 2 سال اخیر در صحنه سیاسی کشور فعال شده اند اما متاسفانه برخی از آنها هنوز مرزبندی‌شان را با اصحاب فتنه مشخص نکرده‌اند لذا باید مشخص شود آیا کسانی که در مسیر انتخابات پای نهاده اند، ساز و کار رسمی برگزاری انتخابات را قبول دارند یا هنوز منطق آنها "دموکراسی به شرط چاقو است".

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار