روسیه چقدر در سوریه هزینه می‌کند؟

مسکو می‌تواند به راحتی هزینه عملیات نظامی را در سوریه تامین کند، زیرا به نسبت عملیات مشابه توسط آمریکا ارزان‌تر است و نیز ۱۷ سال افزایش پیاپی بودجه نظامی کشور، دست ارتش آن را برای انجام این عملیات باز گذاشته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محاسبات موسسه تحقیقات دفاعی ای اچ اس جین و فایننشال تایمز نشان می‌دهد حتی اگر این عملیات یک سال طول بکشد، هزینه آن فقط ۳ درصد کل بودجه دفاع ملی سال ۲۰۱۶ را تشکیل خواهد داد. بن مورز تحلیلگر ارشد موسسه یادشده گفت عملیاتی مانند آنچه اکنون روس‌ها انجام می‌دهند، روزانه بین ۲.۳ تا ۴ میلیون دلار هزینه دارد. بودجه دفاعی سال آینده روسیه حدود ۵۱ میلیارد دلار است که در مقایسه با بودجه سال جاری ۸ دهم درصد افزایش نشان می‌دهد که البته به نسبت به کل بودجه و تولید ناخالص داخلی برای نخستین بار ظرف سال‌های گذشته کاهش نشان می‌دهد.

محاسبه هزینه عملیات روسیه توسط این موسسه بر پایه آن است که این کشور ۳۶ جنگنده و ۲۰ هلیکوپتر در پایگاه لاذقیه دارد که به طور متوسط روزانه ۳۰ حمله انجام می‌دهند و در هر حمله ۵ بمب پرتاب می‌کنند. دست کم ۱۵۰۰ سرباز روسی هم حضور دارند.

این محاسبه نشان می‌دهد روسیه می‌تواند سربازان خود را با هزینه روزانه حدود یک دهم ۴ میلیون دلاری که آمریکا برای نگهداری از این تعداد سرباز در افغانستان نیاز دارد، حفظ کند. آمار اخیر پنتاگون حاکی از آن است که آمریکا تا به حال در عملیات ۱۴ ماهه خود علیه داعش حدود ۴ میلیارد دلار هزینه کرده است، یعنی روزانه تقریبا ۱۰ میلیون دلار.


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.


منبع: افکار خبر
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۴
البته آمریکا روزانه 10 میلیون دلار به داعش کمک کرده