ارتش سوریه: ترکیه، قطر و امارات، داعشی‌های فراری را به یمن منتقل کردند

سخنگوی ارتش سوریه اعلام کرد هواپیماهای ترکیه، قطر و امارات، 500 تروریست فراری داعش را به یمن انتقال دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، سخنگوی نظامی ارتش سوریه می‌گوید هواپیماهای ترکیه، قطر و امارات صدها تروریست گروه داعش را از سوریه به یمن منتقل کرده‌اند.

سرلشکر علی میهوب سه‌شنبه اعلام کرد در پی حملات هوایی روسیه، که مواضع داعش را در سوریه هدف قرار می‌دهند، دو هواپیما از ترکیه، یک هواپیما از امارات متحده عربی و یکی از قطر، 500 تروریست داعش را که در حال فرار بودند، به یک فرودگاه در شهر بندری عدن در یمن منتقل کردند.

روسیه عملیات نظامی خود را علیه تروریست‌ها از تاریخ 8 مهر و به درخواست دولت دمشق در سوریه آغاز کرد. از آن زمان، جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه وسایل نقلیه متعدد، پست‌های فرماندهی، مراکز ارتباطات، انبارهای سوخت و مهمات، مواد مورد استفاده برای ساخت بمب و چندین اردوگاه آموزشی تروریست‌های داعش را منهدم کرده‌اند.

براساس اعلام سخنگوی نظامی ارتش سوریه، گروه تروریستی داعش بعد از افزایش حملات هوایی روسیه وعقب نشینی اجباری، عناصر خود را در تاریخ 16 ماه اکتبر (24 مهر) به یمن منتقل کرده است.

میهوب افزود: «به محض ورود عناصر داعش به فرودگاه عدن افسران عضو ائتلاف تحت رهبری سعودی‌ها، آن‌ها را به 3 گروه تقسیم و گروه اول به تنگه باب المندب، گروه دوم به مارب و گروه سوم به دو استان جازان و عسیر عربستان اعزام شدند تا به نیروهای زمینی ائتلاف که شکست‌های سنگینی را در نبردهای اخیر با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن متحمل شده اند، بپیوندند.»

وی پیشتر، در تاریخ 1 آبان، اعلام کرده بود ضربات سنگین نیروهای ارتش سوریه به گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی، این افراط گرایان را مجبور به فرار به سمت مرزهای ترکیه کرده است.

آنکارا که بارها متهم به آموزش و تسلیح شبه‌نظامیان و تروریست‎ها و تسهیل عبور امن آن‌ها از مرزهای ترکیه به سوریه شده بود، این بار نیز به عنوان یکی از حامیان اصلی گروه‌های شبه‌نظامی در سوریه معرفی شده است.

بیش از چهار سال است که سوریه با بحرانی مرگبار دست و پنجه نرم می‌کند که با حمایت برخی کشورهای خارجی از جمله همسایه شمالی‌اش ترکیه در این کشور عربی شکل گرفته است. حدود 250 هزار نفر در این بحران جان خود را از دست داده و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند.  


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار