بدترین عملکرد در میان صنایع مربوط به صنعت خودرو است/ تعرفه واردات باید اصلاح شود

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت خودرو امتحان خود را خیلی بد پس داد و در بین صنایع بدترین عملکرد را داشت.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران جوان، علی ایرانپور امشب در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه صنعت و اولین نمایشگاه تخصصی ابزار آلات، خدمات و نظافت صنعتی اظهار کرد: یکی از دلایلی که صنعت و تولید ما امروز با مشکلات زیادی روبرو است، سنگین شدن وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی ادامه داد: بعضی صنایع امروز در استان بسیار بیش از اندازه گسترش یافته‌اند به گونه‌ای که بازار استان اشباع شده است و نمونه این موضوع صنعت سیمان است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در مورد استقرار صنایعی همچون سیمان در استان آمایش سرزمینی و نیازسنجی انجام شده بود بسیاری از مشکلات بوجود نمی‌آمد.

وی اضافه کرد: صنعت ما نباید وابسته به خارج باشد و اگر نه همان‌گونه که در مورد صنعت خودرو دیدیم با کوچک‌ترین تحریمی به مشکلات زیادی برخورد می‌کنیم، صنعت خودرو نیز امتحان خود را خیلی بد پس داد در بین صنایع بدترین عملکرد را داشت.

ایرانپور عنوان کرد: باید به دنبال این باشیم که علم، دانش و نوآوری را از خارجی‌ها بگیریم نه اینکه صرفا وارد کننده محصولات تولیدی آنها باشیم، از طرفی تعرفه واردات باید اصلاح شود؛ امروز فولاد مبارکه نیز با مشکل رکود دست و پنجه نرم می‌کند و مقدار زیادی ورق در انبارهای خود دارد.

وی تاکید کرد: امروز تعرفه واردات فولاد در ترکیه 140 درصد و در آمریکا 300 درصد است، این نشان می‌دهد این کشورها چگونه از تولیدکنندگان خود حمایت می‌کنند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این مشکلات در حالی است که امروز مالیات نیز جز مشکلات تولیدکنندگان است، بانک‌ها نیز همکاری لازم را با جامعه صنعت و تولید ندارند.

وی گفت: در شرایط فعلی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از اهمیت زیادی برخوردار است، اگر به این سیاست‌ها به درستی عمل نشود حتی ممکن است امروز به خاطر واردات با مشکلاتی بسیار بیشتر از زمان اوج تحریم‌ها نیز روبرو شویم پس اجرای صحیح این سیاست‌ها می‌تواند نجات بخش اقتصاد باشد.

منبع: فارس

براي آگاهي از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار