تبریز؛

قدردانی آیت الله مجتهد شبستری از اجرای طرح تحول سلامت دولت

نماینده ولی فقیه درآذربایجانشرقی بحث درمان و سلامت را از ضروری ترین وحیاتی ترین مسله جامعه بیان کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت الله مجتهد شبستری در دیدار با مدیران و روسای بیمه سلامت استان بمناسبت سالروز تصویب قانون بیمه سلامت همگانی ،گفت: درقانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بررعایت وحدت ،رعایت حقوق همدیگر تاکید شده و دین اسلام هم خدمت به بیماران و به ویژه بیماران مستمندان را عبادت می داند .

وی با قدردانی از اجرای طرح تحول سلامت افزود :با اجرای این طرح هزینه های بیماران کاهش یافته و مردم باید قدرشناس این خدمات دولت باشند.

آیت الله مجتهد شبستری درادامه با انتقاد از نا کافی بودن توجهات به بحث پزشک خانواده در استان گفت: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران مسئله بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت همگانی است که برای ارائه خدمات به مردم باید بحث پزشک خانواده وتحت پوشش قرار دادن نیازمندان جامعه با بیمه همگانی بیشتر مورد توجه مسئولان قراربگیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان نیز دراین دیدارگفت: اداره کل بیمه سلامت استان با 18 شعبه در شهرستانها و227 پرسنل در کل شعبات 2میلیون و 235 هزار نفر در شهرستانها و روستاهای استان را تحت پوشش قرار داده است.

مجیدی گفت: در استان 8هزارو 800 اسناد پزشکی مورد بررسی قرار گرفته و 4 میلیارد و 600 میلیون ریال از هزینه های موسسات نیز پرداخت شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در کل استان 2هزار و900 بیمار خاص را تحت پوشش قرار دادیم ،گفت: افراد تحت پوشش بیمه سلامت همگانی در شهرها 6 درصد و در روستاها نیز 3 درصد از هزینه ها را پرداخت خواهند کرد. وی همچنین گفت: 57 دفتر پشخوان در استان در بحث بیمه سلامت همگانی خدمات ارائه می دهند که تا آخر سال به این تعداد 7 مورد نیز افزوده خواهد شد.
 
انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.